Wauw… Så enkelt kan det opsummeres. BBC’s nyeste dokumentarserie er en fryd for øjet og sætter helt nye standarder for genren. Selvom der ikke er meget nyt under solen, når det kommer til leveringen af historien – kendis der taler til billeder – så er projektet, billedsiden og lydsiden simpelthen så imponerende og skelsættende, at det fortjener en plads i historien. Både for underholdningsværdien, men så sandelig også oplysningsværdien. Sammen med “En ubekvem sandhed” og “Den blå planet” burde “Vores planet” være en obligatorisk del af undervisningen på landets skoler, så ingen er i tvivl om, hvor smuk og skrøbelig vores omgivelser egentlig er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Insider 16 år siden

God anmeldelse og fantastisk serie. Man kommer virkelig til at værdsætte planeten mere ved at se denne fabelagtige BBC-produktion. Jeg har udelukkende set den i HD, og det er en ubeskrivelig oplevelse. Hold da fest, hvor er det en imponerende bedrift. Man skulle måske tro, at der efterhånden var blevet produceret nok naturdokumentarer, men Planet Earth er unik.
War. War never changes.
Gravatar

#2 filmz-Kragmose 16 år siden

En helt fantastisk serie, det bedste fjernsyn jeg har set nogensinde. Jeg skal helt klart eje den.
Gravatar

#3 filmz-mrhands 16 år siden

Attenborough!

Misunder dig The Insider. Jeg ville give min højre arm for at se serien i HD, eller måske bare ofre 10.000 kr. på pjattet. :P
Gravatar

#4 The Insider 16 år siden

Hehe, Planet Earth i HD gjorde det i hvert fald lettere for mig at sluge, at jeg netop havde brugt en masse penge på nyt udstyr :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 filmz-Kragmose 16 år siden

Jeg køber den også i HD, har på fornemmelsen det er det værd. Jeg mangler bare det skide HDMI-kabel :)
Gravatar

#6 Buck Rogers 16 år siden

Jeg glæder mig virkelig meget til denne her. Jeg er vild med alt, som David Attenborough kommer i nærheden af, og selv om han kun har indtalt denne her, er jeg sikker på, at han endnu engang er med til at give materialet et løft.

Hvad HD-udgaverne angår, så er det bare rigtig, rigtg ærgerligt, at man har droppet ekstramaterialet på dem. Det er aldeles tåbeligt og stiller køberne i en dum situation, hvor de må vælge mellem optimal billedside og komplet indhold. Jeg ville i hvert fald have meget svært ved at undvære ekstramaterialet.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#7 The Insider 16 år siden

#6, Hvad HD-udgaverne angår, så er det bare rigtig, rigtg ærgerligt, at man har droppet ekstramaterialet på dem.

Helt enig, det er dæleme dårlig stil. Men i sidste ende ville jeg alligevel vælge HD-DVD udgaven bare pga. den forbedrede opløsning og det bedre lydspor. Men jeg ville dæleme også gerne se ekstramaterialet, så jeg ender nok med at købe dvd-udgaven, når den engang er blevet billigere.
War. War never changes.
Gravatar

#8 Kram 16 år siden

Intet mindre end fantastisk i HD kvalitet, kan absolut anbefales, alle burde stort set eje denne perle af en DVD, det er en utrolig rejse, og har man surround sætter det prikken over i'et.

Hvis der nogensinde var en grund, til at smide alle de penge efter et HD TV, og et lækkert surround anlæg, så er denne DVD 'it'.

Køb den :)!
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#9 filmz-Bruce 16 år siden

#8 Ja og så er det nok sidste dokumentar nogensinde, som kan fremvise billeder af is på Nordpolen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 Yoda 16 år siden

Ja, det er jo en sørgelig kendsgerning, at den forsvinder - endda hurtigt.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: