Oliver Stone har flere gange spidset den skarpe pen og rettet den mod den verserende samfundsdebat. Det understreges også i det finurlige og hudløst ærlige portræt af den nu forhenværende George W. Bush. Filmen er mindst et kvarter for lang, men underholder og skræmmer med sit realistiske billede af en person, der i manges øjne gjorde verden til et væsentligt værre sted at være på ganske få år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 misuma 14 år siden

Jeg er ikke så vild med Oliver Stones film (Don't shot me), men vil nu gerne se den pga Josh Brolins præstation. Jeg synes iøvrigt det er superfedt at netop Josh er på vej op af rangstigen. Det har jeg sgu nærmest ventet på siden Trashin' :P
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#2 Bobby Singer 14 år siden

Jeg har ventet på det siden The Goonies. :)
Idjit
Gravatar

#3 wimmie 14 år siden

#2 Hehe :D

Generelt er jeg enig i anmeldelsen. Ville nok også give 4/6 - måske 3½ - men kun fordi jeg nogengange irriteres af den måde personerne hele tiden omtaler hindenden ved navne/kælenavne på. Med mindre de virkelig gør det i virkeligheden, så virker det en smule utroværdigt. Det er som om man hele tiden skal have slået fast hvem der er hvem, hvilket jeg ikke synes behøves, da make-up artisterne har gjort et excellent job.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4 Riqon 14 år siden

Hm, denne anmeldelse synes at være mere fokuseret på at anmelde George W. Bush end filmen. Det er en fin og interessant film, der får beskrevet mange forskellige aspekter af Bush-karakterens liv - ikke mindst hans forhold til sin far. Slutningen virkede lidt pludselig for mit vedkommende (selv om filmen var lang), og historiens røde tråd kunne nok godt have været lidt tydeligere. Men god film. 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: