De gode skuespilpræstationer er med til at give filmen en væsentlig del af sin gennemslagskraft, men filmen mangler dog stadig det udefinerbare element, der kunne gøre den fremragende og få den til at skille sig ud i mængden af biografiske film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-no015 18 år siden

Det helt klart en god film, men ja der mangler bare et eller andet så den kan skille sig lidt ud. 4/6 Er meget passende.
Gravatar

#2 e-male 18 år siden

Jeg er fuldstændig enig med almeldelsen, man føler man har set det hele før, og man føler der mangler noget.
Da jeg så den tænkte jeg, at der er nogen der har fået den ide at lave en film ligesom "Ray" bare med en anden musiker. Jeg tror generelt, at jeg er træt af at se historien om den lille mand med drømmen om at blive musiker, der så bliver musiker, får alkohol- eller stofmisbrug, kæmper sig ud af sit misbrug, bliver berømt igen, og alt bliver fryd og gammen. På den måde savner jeg virkelig noget nyt, hvis det groft set er den historie, folk har tænkt sig at fortælle.
Det jeg dog synes gør "Walk in the line" lidt anderledes er, at det mere er en kærlighedshistorie end, det er historien om manden, der ville være musiker.
Derudover synes jeg at skuespillet er rigtig godt, hvilket også forbedrer filmoplevelsen. Reese Witherspoone kunne godt finde på at snuppe en oscar, jeg synes btw også hun gjorde det rimelig godt i "Cruel intentions".

4/6
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#3 filmz-grev_michal 18 år siden

Jeg er tildels enig med anmelderen.

Synes det var en rigtig fangende filmatisering og ja den største ære skal tilfalde Reese og Joaquin.

Selve historien kunne godt minde om Ray men stadig langt fra. I Ray var fokus lagt på hans stofmisbrug, mens den i Walk the line var lagt på forholdet mellem June & Johnny.

Jeg er nok lidt farvet af jeg synes bedre om Cash end Ray - men ikke desto mindre skal man se de her filmatiseringer i kontrast til deres karrierer og historie ikke til deres kollegear.

Men grunden til at en del af historien virker bekendt er jo at de fleste store rock and roll stjerner fra 50-70'erne levede på den måde - det var en del af kulturen.

Nok om det -

En flot film og godt valg af skuespillere, men stadig ikke en "6 stjerner film"

5/6 herfra, samt ja jeg tror også Reese løber med oscaren den er velfortjent. Joaquin må nok vige Oscar pladsen for Hoffman (måske ledger)




Gravatar

#4 filmz-vassago 18 år siden

#3: Der var rigtig nok meget fokus på stofferne i "Ray", men så alligevel ikke, jeg syntes ikke at der blevet taget ordentligt fat i noget - men ville gerne nævne noget, men ikke snakke om det. Det blev lidt for "sødt".
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 filmz-Angel Eyes 18 år siden

En velgennemført og god film på mange måder - og skuespillet er som sagt helt i top; især Witherspoon gør en fænomenal indsats. Dog, som mange pointerer også en film der minder meget om "Ray", der dog imo havde mere at byde på. Men især introduktionen til Cash og hans gryende musikalitet (scenen hvor han og the Tennesee Two vil indspille deres første plade) brænder sig fast - her har Mangold virkelig fat i den gode fortælling. Havde været interessant hvis man havde koncentreret sig lidt mere om Cashs musiske univers og knap så meget om han og Junes love story. Ikke at den er malplaceret, men den overskygger en del fængende elementer.
Regner med at Witherspoon tager en Oscar og at Phoenix må se sig slået af Seymour Hoffman...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#6 Martindan 18 år siden

Elsker den her film. Phoenxi fortjener oscaren for den her rolle. uden tvivl.
for cryin' out loud......
Gravatar

#7 filmz-bullseye 18 år siden

Ja virkelig en smuk film. Godt fortalt, fedt skuespil, troede ikke jeg ville sige det men; fed musik!

Synes virkelig niveauet af de film, der har haft premiere i begyndelsen af dette år, har ligget langt over gennemsnittet - det lover rigtig godt for markedet, og resten af året, men ikke for min penge pung!

Gravatar

#8 filmz-stente 18 år siden

Så er det man total skal have hørt sine 9 CDér med JC igennem :D! - fed bio og Joaquin Phonix levere varen 100% - mesterligt spillet af ham!
Gravatar

#9 filmz-hacky 18 år siden

Det er en udemærket film, men ikke lige hvad jeg havde regnet med (så kunne jeg selvfølgelig bare have læst denne anmeldese inden). Jeg syntes slutningen er lidt langtrukken, men det er jo nok en smagssag.
//Kasper Ulvedal - www.Kasper-Ulvedal.com
Gravatar

#10 filmz-incubus 18 år siden

Virkelig god film. Jeg var, og stadigvæk er, imponeret over både Phoenix og Witherspoon, de giver den bare fuld skrue - en ren fornøjelse at se på.

... og så var det virkelig fed musik!
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."

Skriv ny kommentar: