“The Walking Dead” er en underholdende gyserføljeton, men af uransagelige årsager sætter filmmagerne sjældent deres tænder i de handlingsforløb, der er mest kød på. Sæsonens seks afsnit ser desværre ikke voldsomt godt ud i HD, men udgivelsens lydspor imponerer, og ekstramaterialet er hæderligt, om end ikke særligt dybdeborende. Hvis man hælder til genren, er der ingen vej uden om “The Walking Dead”, men lad os håbe, at seriens næste sæson formår at rette op på den første årgangs fåtallige fejltagelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bobby Singer 12 år siden

Jeg var også ret vild med første sæson og giver den 5/6.
Idjit
Gravatar

#12 wiseguy 12 år siden

Jeg bakker Insider op i 4/6 - Kan i øvrigt varmt anbefale tegneserien, som er meget mere dyster og ubarmhjertig.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#13 HC_Kromann 12 år siden

Det er meget sigende, at seriens klart bedste afsnit er det første, som mere eller mindre er en frame-by-frame kopi af tegneserien.

Resten afviger alt for meget fra serien, ikke at den er direkte dårlig på grund af det. Men i mine øjne endte det med at blive en afsnits-basseret zombiefilm.

Som andre i tråden kan jeg varmt anbefale tegneserien. Det er det første stykke zombie-fiktion, som rent faktisk får mig til at tænke, fuck en klam verden det ville være. Ellers har jeg faktisk altid været lidt fascineret af det :)

Desværre tror jeg dog ikke, at serien bliver meget bedre i anden sæson. Det der gør tegneserien så meget bedre end andre zombie-film eller historier er jo, også det som gør det umuligt at lave en holdbar tv-serie ud af.


Sønnen der skyder jeg ved ikke hvor mange mennesker, mordet på de to piger i fængslet, Grimes kone og baby der bliver skudt, Michonne der torturere The Governor. Det er ikke ligefrem emner som gør sig på amerikansk tv - også selvom det er kabel-tv.

Og så kan selv 'Oz' jo ikke hamle op med det tempo som hovedpersonerne i tegneserien bliver dræbt.

Gravatar

#14 Slettet Bruger [242351086] 12 år siden

#13 -

Jeg er ikke helt enig.. :) Jeg ved ikke om du har set "Game of Thrones", men der er en del emner deri, der ikke liggefrem er noget man normalt ser på amerikansk tv, så hvis de kan gøre det, kan "The Walking Dead" sikkert også. :)
Gravatar

#15 HC_Kromann 12 år siden

#14 Jeg vil nu mene, at The Walking Dead er så dyster og ubehagelig, at den aldrig ville kunne blive gangbar på fjernsyn.

Et er de voldsomme scener, som man måske nok kan slippe afsted med. Men hele historien er ufattelig deprimerende. Og alle karakterene er dybest set røvhuller. Det tætteste man kommer på identifikation er den person, som man selv regner med at blive til, hvis (når) zombi-apokalypsen kommer. Det egner sig sgu bare ikke rigtig til TV :)

Gravatar

#16 Slettet Bruger [242351086] 12 år siden

#15 -

Men har du set "Game of Thrones", fordi.. (læs kun spoiler, hvis du har set første sæson)

En lille dreng bliver smidt i døden indenfor de første par afsnit, overlever men bliver lam.

Han smides i døden af en figur, der bliver fanget i at have sex med sin søster, som han tilsyneladende har flere børn sammen med.

To af de største hovedpersoner i serien må lade livet indenfor første sæson.

En skør adelskvinde ammer stadig sin søn, der skal forestille at være 5-6 år gammel, måske endda ældre.


Alle emner, jeg er sikker på ikke falder i god jord hos amerikanerne og jeg kan ikke se noget som helst i tegneserierne (jeg har læst vol. 1-6 af HC-udgaverne), der på nogen måde er værre end i GoT. :)

Så præcedens er skabt af en anden serie, så er spørgsmålet blot om AMC tør at følge tegneseriens stil helt til dørs. :)
Gravatar

#17 filmkorn.dk 12 år siden

Helt enig med anmeldelsen som lægger sig fint op af min egen af region 1 udgaven.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#18 Djibyman 12 år siden

God anmeldelse, den tabte simpelhent energien i de sidste par afsnit, men jeg ser stadig frem til sæson 2, den får en chance mere;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#19 Silver666 12 år siden

Efter min mening er serien rigtig god og vanedannende
der er tilpas nok kød på karakterene til at man føler for dem.
Og serien gør det godt i at vise ingen kan føle sig sikre.
Afsnit 6 (sidste i sæsonen) er dog halv kedeligt på grund af location.
Men ser frem til sæson 2

Skriv ny kommentar: