“The Walking Dead” er en underholdende gyserføljeton, men af uransagelige årsager sætter filmmagerne sjældent deres tænder i de handlingsforløb, der er mest kød på. Sæsonens seks afsnit ser desværre ikke voldsomt godt ud i HD, men udgivelsens lydspor imponerer, og ekstramaterialet er hæderligt, om end ikke særligt dybdeborende. Hvis man hælder til genren, er der ingen vej uden om “The Walking Dead”, men lad os håbe, at seriens næste sæson formår at rette op på den første årgangs fåtallige fejltagelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 12 år siden

Sjældent har en anmeldelse været så spot on! Thumbs up The Insider. ;)

Jeg var også sindssygt imponeret over pilotten, og jeg var mildest talt helt oppe at køre. Lige så stille blev afsnittene så dårligere (dog uden at blive dårlige), og her et par måneder efter jeg blev færdig med sæson 1, ser jeg ikke rigtig frem til sæson 2, selvom jeg nok ender med at se den alligevel.

Et problem er, at serien beskæftiger sig for meget med det samme. Det bliver ærlig talt for kedeligt
at se dem vende tilbage til byen igen og igen, og man går lidt og håber, at handlingen flytter sig et andet sted hen end det samme indkøbscenter.


Og forresten: Synes du virkelig The Green Mile er opløftende?! :S
Gravatar

#2 Slettet Bruger [242351086] 12 år siden

Jeg mindes, at Evermind pushede tegneserien på mig et godt stykke tid før tv-serien var på tale, men jeg kan ikke huske om jeg først kom i gang med at købe dem, da tv-serien blev annonceret.

Anyways, det har været en habil start og jeg genså serien for nogle dage siden, alle afsnit på et par dage - jeg har tillid til at der kommer en fornuftig serie ud af det, alene baseret på det materiale, der ligger til grund for tv-serien.

Jep, der er tider, hvor handlingen står lidt stille, men der er virkelig meget imellem der er uhyre godt og en af de største forcer ved tegneserien er, at den er herligt kompromisløs.
Gravatar

#3 Sweetiebellefan 12 år siden

Det ser et kig ud værd.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#4 Nicki52 12 år siden

#1
Du skal glæde dig til sæsonto, der foregår det meste på en bondegård ;D

Men Insider, hvad for noget udstyr skal man have, for man får den fulde effekt af lyden. Du beskriver det så godt, at du kunne være sælger.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#5 Sweetiebellefan 12 år siden

#1

Jeg burde have købt et af de store anlæg uden alt for mange ledninger.

Har et klodset Harman Kardon.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#6 Frederik 12 år siden

Fin anmeldelse, men jeg er uenig i karakteren. For mig er pilot-afsnittet af Darabont et fantastisk stykke arbejde. Langsomt fortalt, godt filmet og stadig intenst, men derefter går det ned af bakke.

Der bliver lagt alt for meget fokus på zombierne og effekterne, og der bliver ofret alt for meget af det karakter-drama der burde være til stede. Manuskripterne er simpelthen alt, alt for rodet, og seriens mangel på fokus er et kæmpe problem. Der er ingen progression, og det føles om at de forskellige overlevende ender præcis det samme sted som de startede.

Dog er valget af skuespillerne er fine, hvor både Rick og hans partner er specielt godt castet. Nogle af actionscenerne er også effektive, og den er til tider godt filmet.

Det er tydeligt at se at der bliver skudt mange penge i "The Walking Dead", så det er ærgeligt at den ikke er særlig god.

3/6
Gravatar

#7 dunga 12 år siden

Det gode ved anmeldelser er at de jo er subjektive, og alle kan være uenige med anmelderen. jeg har ellers normalt stor respekt for The Insiders anmeldelser, men lige her er jeg ikke enig. Jeg er helt vild med 1. sæson af The Walking Dead. Skuespillerne man har fundet er gode og er ikke de typiske "Unge og smukke" som man altid ser i lignende serier. Strukturen er helt cool, med at man fokuserer meget på det menneskelige aspekt... Jeg synes ikke den har mistet pustet på noget tidspunkt, så jeg ser meget frem til sæson 2.

jesper
Gravatar

#8 msp1982dk 12 år siden

Jeg er kæmpe fan af tegneserien, men synes at filmatiseringen har været en stor skuffelse.
Første afsnit var fantastisk, men derfra er det bare gået ned ad bakke. Og så ender det sjovt nok med verdens ringeste CGI eksplosion.

Desuden var afsnittet om gangbangers'ne pinligt moraliserende og stærkt kvalmefremkaldende, føj!

For nedtur at de to serier jeg så mest frem til sidste år endte med så store skuffelser (Jordens Søjler var også en stinker).
Gravatar

#9 wimmie 12 år siden

Er ret enig med Johan i anmeldelsen, men vil nu give den 5/6 alt i alt - glæder mig rigtig meget til sæson 2 :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10 Collateral 12 år siden

Jeg ville nok også lande på 5/6 for selve serien, som jeg synes fungerer rigtig godt. Synes specielt godt om karaktererne, og hvor meget mange af dem får lov at vokse.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: