“Walter og Trofast – Det store grøntsagskup” byder på nogle enkelte underholdende filmreferencer såsom til “Batman” og ikke mindst diverse varulvefilm, men i modsætning til mange af DreamWorks’ animationsfilm så kolliderer de ikke med handlingen og de yngste tilskuere behøver ikke at kende dem for at sætte pris på scenerne. Hvad man til gengæld vil finde i spandevis, er en hjertelig og uimodståelig fortælling. Selve plottet er ret beskedent, men det spiller ingen rolle i en film hvor det er udførslen og ikke handlingen der er pointen. Humoren flyder frit fra leveren. Lige fra Walters bizarre Storm P. opfindelser til de nuttede kaniner der har det med at stjæle billedet. “Det store grøntsagskup” er måske lavet med modellervoks, men filmen er så solid som var den støbt i cement.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 18 år siden

Har lige været inde og se den med orginal tale, og det er en fryd at se at stop motion teknologien stadig lever, og kan levere fantastiske film som dem her.

jeg giver den 5/6 med orginal tale.

Kan ikke vendte til dvd'en håber der er god xtra matriale på omkring tilblivelsen.

Og de små kaniner var bare for seje, hehe især Victors alternative Tupe'

Forfilmen med Madagaskar pingvinerne var også ret sjov 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 filmz-zanoan 18 år siden

I dette tilfælde er jeg enig med Benways anmeldelse, hvor den i øvrigt er velskrevet, begrundende og uddybbende.

Jeg vil personligt også give den 5/6.
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#3 Benway 18 år siden

Tak for de pæne ord. :)

Jeg læste et sted at det tog fem år at lave den. Det betyder jo nok at vi må vente 5-6 år på den næste (suk!), men man må da sige at ventetiden er det værd.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 filmz-Bjornski 18 år siden

Wow, var i Metropol-bio i Århus i går og så den. sikke en dejlig oplevelse, bestemt en film man sagtens kan tåle at se en gang til i biografen. Glæder mig vildt meget til 2'eren :-)
Du er ikke fuld nok hvis du kan ligge ned uden at holde fast
Gravatar

#5 filmz-zanoan 18 år siden

Tja, nu har jeg så valgt ikke at give min mening om din anmeldelse af Doom :) Så pæne ord her, mens jeg ikke bryder mig så meget om den anden anmeldelse.
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#6 filmz-smedt-meister 18 år siden

Et mesterværk... skal bare ses, og stærk comeback for stopmotion.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#7 Bates 18 år siden

Det var et glædeligt gensyn med Wallace & Gromit. Filmen holder stadig den gamle stil med skøre påfund og sjove opfindelser. Personerne er ligeledes sjove og godt fundet på. Jeg er stadig utrolig fascineret af "claymation" teknikken, og håber at vi snart får en ny "Wallace & Gromit" film.

Victors hund er da for sej. Den minder mig om den der tegnefilm med den fnisende hund der flyver rundt (kan ikke huske hvad den hedder) :)

Alt i alt en rigtig sjov lille film. 4/6
Gravatar

#8 elwood 18 år siden

#7 Møghund ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 Bates 18 år siden

"8 - Lige præcis! :)

Skriv ny kommentar: