Alle involverede er på velkendt territorium her. Instruktøren James Gray, der også har skrevet filmens manuskript, har tidligere stået bag den beslægtede film “The Yards – Banemænd”, der også havde Phoenix og Wahlberg i toppen af rollelisten. De to har spillet disse roller adskillige gange før, og det samme gælder for Duvall som den vejrbidte og retskafne betjentfar. Mest mindeværdig er Phoenix som splittet anti-helt i en rolle, der tillader skuespillerens mørkhårede karisma at komme til sin fulde ret. Dette samt de enkeltstående og vellykkede actionscener løfter filmens ellers gennemklassiske historie til lige over middel, men ikke meget mere, idet det snarere er delene end helheden, der imponerer ved “We Own the Night”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 16 år siden

Jeg må nok indrømme, at ud fra den anmeldelse havde jeg nok nærmere regnet med et 3-tal....et lille 3-tal. :-)

Men det lyder lidt som en film, der måske er værd at tage frem på en aften, hvor valget står mellem den film, og at reparere cyklen, der har stået stille alt for længe! :P
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 jessup 16 år siden

Var ikke imponeret af The yards (som var snydt ud af næsen på On the Waterfront) - denne bliver højst set på dvd.
This is just until June
Gravatar

#3 filmz-kikuchiyo 16 år siden

Jeg synes Phoenix leverer en fantastisk præstation og selvom filmen har fejl - såsom den lidt tvivlsomme drejning efter det fatale møde med narko-russerne - så er den sindssygt underholdende!

5/6 (men også kun på et hængende hår)
Gravatar

#4 king b 16 år siden

En virkelig stemningsmættet film, hvor manuskriptet desværre har visse huller. Biljagten er en af årets mest virtuose og medrivende sekvenser. Se den, hør den!

4/6
Gravatar

#5 BN 16 år siden

det var da utroligt få bruger-kommentarer den her film har fået! Desværre har jeg ikke selv haft mulighed for at se den i biografen, men den skal absolut ses på dvd. Uanset hvor (u)original handlingen måtte være, så er Robert Duvall og Joaquin Phoenix altid gode, og det er i udgangspunktet for deres skyld jeg vil se filmen. ... Så må vi så se, om jeg bliver positivt overrasket over handlingen og filmen som helhed efter at have læst diverse anmeldelser.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: