“We Own the Night” var en af sidste års bedste og desværre også mest oversete film. Både flere af Hollywoods dygtigste unge og aldrende skuespillere leverer virkelig varen i James Grays uforudsigelige og nervepirrende gangsterdrama. Et gangsterdrama, som modsat mange af sine artsfæller har komplekse, sympatiske karakterer som omdrejningspunkt. Man kunne næsten ikke have forlangt en bedre præsentation af filmens billed- eller lydside på dvd, og udgivelsen indeholder desuden en fascinerende dokumentar om produktionen af filmen. Varmt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 duuk74 16 år siden

Enig i anmeldelsen, rigtig solid thriller. Også enig i kommentaren omkring Eastern :) Det er kvalitet det her.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#2 filmz-xlarti 16 år siden

#1 Helt sikkert - eminent film og alle leverer pragtpræstationer!
Gravatar

#3 keitel 16 år siden

Udmærket gangster drama, men så heller ikke mere.
4/6
Gravatar

#4 filmz-Is 16 år siden

Uenig i anmeldelsen. Den var simpelthen alt for langsom og kedelig til tider. Det kan ikke blive mere end et lille 3 tal. Men jeg er enig i at bilscenen er genial og nyskabende. :-)

3/6
Gravatar

#5 filmz-B|aze 16 år siden

4/6 alt for forudselig og slutningen er lige lovlig tam. Men godt skuespil.
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#6 filmz-sjqlund 16 år siden

Måske en forudsigelig film, men generelt synes jeg historien virkede rigtig godt på mig. En af de bedste film jeg har set i lang tid, derfor 6/6.
Gravatar

#7 icetea 15 år siden

Da jeg først hørte om filmen tænkte jeg: endnu en middelmådig, halvkedelig thriller (ligesom Zodiac var for mig). Men det viste sig at være en overraskende god film, der formåede ikke at være kedelig. Super start, til topkarakter, men dog fiser der lidt af i slutningen. Man er ikke ligeglad med personerne der samtidig leverer super skuespil :)

Alligevel fremragende - 5/6

Ps. overraskende lidt denne film er blevet kommenteret!

Skriv ny kommentar: