I alt ni sæsoners “The X-Files” blev produceret, før serien stoppede i 2002, og føljetonens anden af slagsen var en af dens bedste. Sæsonen blev belønnet med en prestigefuld Golden Globe-pris for bedste dramaserie og cementerede seriens status som en alvorlig sværvægter indenfor både genren og tv-verdenen. AV-præsentationen er nøjagtig lige så god, som den var på dvd-udgivelsen af den foregående sæson. Ekstramaterialet er godt, men det tager end ikke en time at komme igennem det hele. Men 1100 minutters fremragende underholdning er nok til at klassificere udgivelsen som et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 stoffer 16 år siden

Fed andmeldelse, er kun uenig i karakteren.

Ville helt klart give den 7/6... hvis altså man ku'...
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#12 filmz-Cherno Samba 16 år siden

#4 "Der er et eller andet over X-files. Gode episoder eller ej. Den har en vis charme :)"

- ja det er spøjst ik'?
Sidder selv og ser Twin Peaks for tiden, og de to serier har altså bare noget som ligesom mangler i nutidens serier. Måske er det bare mig der burde udvidde mit repetoir, men gud hvor jeg savner serier med noget charme. BSG og andre er selvfølgelig flotte, velskrevet osv. men de er bare så anderledes.

Er der nogen, der kender til nogle nutidige serier, som minder lidt om de to ovennævnte?
Gravatar

#13 The Insider 16 år siden

Carnivalé kunne måske anbefales :-)
War. War never changes.
Gravatar

#14 filmz-Cherno Samba 16 år siden

jamen mange tak :-) I så fald er det da noget som skal ses.
Gravatar

#15 chandler75 16 år siden

"American Gothic" er så vidt jeg husker også lidt i samme boldgade.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 Bates 16 år siden

Jeg vil helt sikkert også anbefale Carnivalé.

Skal du have en lidt mere "almindelig" serie, der bare er super velskrevet og veludført, så skal du måske også kigge på "Six Feet Under"

Det er helt sikkert en af de bedste serier nogensinde (måske den bedste) :)
Gravatar

#17 filmz-Cherno Samba 16 år siden

"American Gothic" er da i så fald også noget jeg vil kigge på :-). Jeg begyndte at se "Six Feet Under", men gik død i det midt i 2 sæson. Har dog nu efterhånden fået den anbefalet af en del mennesker, så det kan da være at jeg burde give den en chance til :-).

Men I skal endelig have tak for de mange anbefalinger.
Gravatar

#18 dslacker 16 år siden

Stemmer også på Six Feet Under - Nok den bedste TV-serie til dato. Hvis man tør binde an med noget der er lidt mærket af sin produktion i 70erne, så er første sæson af Survivors også ret speciel. Andet guf: Deadwood, Homicide, Veronica Mars, Freaks and Geeks og Sopranos.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#19 NightHawk 16 år siden

Endnu en glimrende sæson der ud over, som sagt at udvikle Mulder og Scullys indbyrdes forhold og klonsagaen, også skiller sig ud ved at være klart mere barsk og blodigt end sæson 1, hvilket afsnit som 3, Die Hand der Verletz, Humbug og det nervepirrende Our Town, hvor ordet gryderet får en ny betydning, er gode eksempler på.

Igen som det også var tilfældet med sæson 1, ja så kommer afsnittende først op i gear cirka midvejs og frem, imo, startende med afsnit (13) Irresistible, men har også et par svage episoder i anden halvdel i form af Fearful Symmetry hvor Chris Carters tydelig "surfer kultur" skinner igennem mht. til budskabet om dyrenes tav, samt det noget ujævne virus afsnit F. Emasculata, der, imo, ikke helt kan holde spændingen ved lige hele vejen i mål.

Men med introduktionen af The alien Bountyhunter og klonsagaen, Alec Krycek, som imo, modsat Duane Berry er den mest mindeværdige skurk ud over Cancer Man, Scullys return og Mulders hjeteskærende monolog ved hendes sygeleje og efterføgende sammenbrud i One Breath, der fornemt illustrerer, at de to agenters følelser for hinanden er meget mere end blot professionel tilgang til jobbet, samt en række stand alone episoder helt i særklasse, ender det til trods for en lidt sløv start med :

5/6.

Man kan se de to meget emotionelle scener fra One Breath 5.30 inde i klippet hér, hvis man har lyst :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#20 kasper.jen 16 år siden

tak for en god anmeldelse. Den er ikke helt prfekt, men 5,4/6 skal den have for intelligent følelsesladet underholdning. One breath og dobbeltafsnittet med duane Barry er fantastiske.

Skriv ny kommentar: