I alt ni sæsoners “The X-Files” blev produceret, før serien stoppede i 2002, og føljetonens anden af slagsen var en af dens bedste. Sæsonen blev belønnet med en prestigefuld Golden Globe-pris for bedste dramaserie og cementerede seriens status som en alvorlig sværvægter indenfor både genren og tv-verdenen. AV-præsentationen er nøjagtig lige så god, som den var på dvd-udgivelsen af den foregående sæson. Ekstramaterialet er godt, men det tager end ikke en time at komme igennem det hele. Men 1100 minutters fremragende underholdning er nok til at klassificere udgivelsen som et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kyllingebenet 16 år siden

Nice, bare jeg havde råd til den :/
Gravatar

#2 dolphinfriendly 16 år siden

Det er ikke andet end et par måneder siden jeg så de fire første sæsoner igennem og vurderingen på 6/6 er efter min mening i den grad en urealistisk overvurdering. Få episoder er ikke særligt vellykkede, størstedelen er jævne eller gode og få er top notch - derfor kan det aldrig blive top karakter til hele sæsonen. Ligefrem at placere "X-Files" sæson 2 (og sæson 1 for den sags skyld) som mesterværk, virker mest af alt på mig som en fan der for enhver pris vælger at se gennem fingre med de mindre heldige og jævne afsnit.

4/6 herfra.

#1 Du kan få dem ret billigt gennem play. :)

Gravatar

#3 The Insider 16 år siden

Jeg var virkelig overrasket over, hvor godt episoderne var 1. sæson holder, den dag i dag. Men det var en endnu glædeligere overraskelse at gense 2. sæson :-) Javist, senere sæsoner (og den foregående) byder på (ofte adskillige) jævne afsnit, og der blev da også produceret en del virkelig ringe af slagsen. Men jeg synes ikke, 2. sæson byder på ét eneste afsnit, der er så jævnt, middelmådigt eller dårligt, at det kan forhindre sæsonen i at tilegne sig topkarakter og status som en af seriens og endda tv-historiens bedste.
War. War never changes.
Gravatar

#4 Bates 16 år siden

Der er et eller andet over X-files. Gode episoder eller ej. Den har en vis charme :)
Men jeg ville dog heller ikke give den 6/6, nok mere 4/6 som Dolphinfriendly også skriver.

Men det er fedt med anmeldeser af serier! igen..Thumbs up! :)
Gravatar

#5 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Endnu en god anmeldelse, som bestemt kan måle sig med anmeldelsen af 1 sæson for et par dage siden.

I mine øjne er de 3 første sæsoner noget af det bedste SciFi underholdning fra 90'erne, som holder i dag, dels fordi de har nogle fremragende monologer og dialoger, men også fordi de er ikke fyldt med CGI effekter, og ikke minds fordi karakterene udvikler sig på en forudsigelig måde, som gør man hele tid lige må se et afsnit mere.

5/6 herfra - udfra den gamle VHS udgave ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#6 mimic 16 år siden

nice job endnu engang inside, håber virkelig du fortsætter med at anmelde alle 9 sæsoner, og filmen imellem sæson 5 og sæson 6.

I mine øjne er sæson 1-3 de bedste. 4 sæson er den jeg mindst ka lide selvom dne ellers har et super afsnit med nogle inbreeds. Sæson 5 har nogle har mine yndlings afsnit som med the mothmen.

Sæson 6 har masse forskellige spændende afsnit.

Sæson 7 er lidt som 4 hos mig.

Sæson 8 blev det mere som de første 1-3 sæsoner og det virkede ret godt, der også nogle super afsnit.

Sæson 9 har jeg lidt mixed feelings om.

Men stadig den bedste serie lavet til dato.
Gravatar

#7 The Insider 16 år siden

Tusind tak mimic! Håber også jeg får lejlighed til at kigge på resten af sæsonerne :-) Og jeg er glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, som har en svaghed for 8. sæson. Den niende er javist en smule svag, men den ottende har nogle af seriens bedste standalone-afsnit, og den vinder virkelig ved gensyn. Den fjerde er jeg dog ret vild med (og afsnittet "Home", som du nævner, er også blandt mine og mange andres favoritter :-)), og den syvende vil jeg nok karakteristiske som seriens svageste.
War. War never changes.
Gravatar

#8 mimic 16 år siden

Ja den syvende er lidt svag men har svært ved at kalde den seriens svageste begrund af det sidste afsnit i den sæson, og som egentlig ku have været en fed slutning på serien selvom de dog fik fortalt historien fint videre.
Gravatar

#9 The Insider 16 år siden

Derudover har den et af seriens absolut bedste dobbeltafsnit, "Sein und Zeit"/"Closure".
War. War never changes.
Gravatar

#10 filmz-protoZ 16 år siden

kan stadig ik komme mig over at der er polsk oh tjekkisk Dolby Surround 2.0 lyd :D Men jeg burde vel være taknemmelig for at der ikke er tysk synch :p

Skriv ny kommentar: