5. sæson af “The X-Files” var ganske enkelt dens bedste. Ikke nok med, at manuskripterne oftest var regulære mesterstykker, og at skuespillet var af en exceptionelt høj kaliber, men bagmændenes mod på at lege med tv-mediets konventioner gav også pote. “The X-Files” nægtede at blive sat i bås, og der er en uhørt kreativ alsidighed til skue her i en af tv-historiens bedste sæsoner overhovedet. Afsnittenes widescreen-billedsider ser fine ud, og lydsporene lyder også udmærket. Der medfølger ikke ligefrem en overflod af ekstramateriale, men det meste af slagsen er glimrende. Hvis du kun køber én sæson af “The X-Files” på dvd, så lad det være denne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 mimic 16 år siden

super anmeldelse som altid og helt enig, sæson 5 har mange af de bedste afsnit, min favorit er Detour.
Gravatar

#2 filmz-sanjo 16 år siden

Fornøjelse at X-files bliver anmeldt her på siden. En af 90'ernes bedste serier. Helt enig med hensyn til 6/6
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#3 king b 16 år siden

Inspirerende anmeldelse. Man får jo helt lyst til at fordybe sig totalt i sagerne...
Gravatar

#4 Lizard 16 år siden

Har set frem til anmeldelsen af sæson 5, og den er rigtig god! Afsnittet "The Post-Modern Prometheus" har jeg nydt mange gange, og er bestemt en af mine favoritter
Gravatar

#5 kasper.jen 16 år siden

Tak for anmeldelsen af x-files serien.. JEg har investeret i de første 5 sæsoner indtil videre, og der er ingen tvivl om at sæson 5 er den bedste indtil videre:)
Gravatar

#6 kasper.jen 16 år siden

Det er nok ikke muligt at lave en bedre sæson af x-files, eller i det hele taget lave en sæson der har så mange uforglemmelige øjeblikke som denne sæson. Det skulle dog lige være den guddommelige twin peaks! Sæson 5 er til 6/6, og hvis den kunne få mere end 6 ville den få det!

Skriv ny kommentar: