Dette er formentlig en udgivelse, som udelukkende seriens mest hårdhudede fans vil kaste sig over. Men ligesom den forrige sæson fortjener seriens niende og sidste årgang endnu en chance, hvis man oprindeligt gik glip af den på tv. Sæsonen startede sløjt og slutningen var langtfra tilfredsstillende, men der er trods alt adskillige timers god underholdning blandt sæsonens knap 14 af slagsen. Afsnittene ser glimrende ud og lyder også godt, og både kvantiteten og kvaliteten af ekstramaterialet er forholdsvis høj.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Soze 16 år siden

Kæft, det gik stærkt med den anmeldelse! Smukt:-)
Vil erklære mig næsten enig i anmeldelsen denne gang. "John Doe" er et fremragende afsnit og syntes også "Hellbound" fortjner at blive nævnt sammen med de andre positive episoder som du nævner. Et af de mest creepy afsnit siden "Tooms". Havde samme tanker omkring "The Truth" første gang jeg så den, men efterfølgende må jeg indrømme, at jeg faktisk syntes at det var en god ide at servere hele skidtet på et sølvfad i form af flash-backs. Til sidst var det næsten umuligt at holde rede på alle de folk og konspirationsteorier, at det næsten var ligegyldigt. De flash-backs er en fin måde at få styr på hvad der egenlig er foregået igennem 9 sæsoner. Samtidig er forløsningen med datoen fin i min bog, for hvad havde man egentlig forventet?
Anyways, nederen at der ikke er flere sæsoner at anmelde. Har nydt at læse dem inden jeg fik taget mig sammen til at oprette mig som bruger, og gør det stadig. Ser meget frem til en anmeldelse af f.eks. Lost Sæson 2 & 3, Heroes og Jericho hvis den nogensinde kommer på DVD herhjemme.
Gravatar

#2 Lawman. 16 år siden

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke Hr. Insider for de fine anmeldelser af X-Files, det har været en fornøjelse at læse! Troede sq aldrig de ville komme på dansk dvd, så nu hvor de endelig udkom er det fedt du har taget dig tid til at anmelde hele baduljen. Og så stemmer jeg ligesom ovenstående for flere serie-anmeldelser, især af fx Lost og Heroes:)
Gravatar

#3 The Insider 16 år siden

Tusind tak for de venlige ord, kamikazedk :-) Jeg er ligeledes glad for, at serien endelig er udkommet herhjemme - også så man endelig kunne få lov at skrive nogle ord om den klassiske føljeton :-) Nu bliver det så bare spændende at se, om den kommende film bliver noget værd.
War. War never changes.
Gravatar

#4 filmz-keyser 16 år siden

The Insider, jeg har efterhånden læst en del af dine artikler/ anmeldelser, og generelt synes jeg, at du skriver med et overblik og en overbevisning, der egentlig er forud for din alder (skulle til at skrive tid, men så langt er du ikke nået endnu, hehe:). Men skal jeg vælge noget af det bedste du har skrevet, så må jeg sige, at det er din X-Files føljeton, der lyser højest. Det viser sig, når man læser artiklerne, at du inderligt elsker den serie, men du formår dog stadig, at holde en sober og objektiv tone, hvilket bestemt ikke er nemt, når man brænder for verbalisere sin kærlighedserklæring:) Er selv stor fan er serien, og har virkeligt værdsat, at læse dine anmeldelser af seriens individuelle sæsoner.

Everything begins and ends at exactly the right time and place.
Gravatar

#5 The Insider 16 år siden

Mange tak for de bevingede ord, keyser! Er selvsagt dejligt at få bekræftet af en anden, at man har formået at skrive forholdsvis velformuleret om en serie, man har kært, samtidig med, at man holder sig på måtten og forholder sig sober :-) Rock on!
War. War never changes.
Gravatar

#6 nygaardpetersen 16 år siden

Disse X-files anmeldelser har været fantastiske... Et stort problem er at jeg nu netop er blevet nød til at købe dem (-: Fandt dog den samlede udgave af alle sæsoner til 750kr på amazon.co.uk

Nu skal jeg i gang (-:

Skriv ny kommentar: