“Youth in Revolt” er hverken sjov, grov eller nyskabende, og hvad er der så egentlig tilbage? Ikke meget udover et udmærket cast, der velmenende forsøger at få den håbløse handling til at give bare lidt komik til oprøret. Men efter “Youth in Revolt” er det ikke oprør i film, Michael Cera bør fokusere på, men derimod selv at gøre oprør imod de svagere og svagere roller, han får tilbudt, og som hans talent er alt for stort til at skulle belemres med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Graversen 13 år siden

Humor er som så meget andet en smags sag.

Det sagt, så syntes jeg da at filmen havde nogle meget sjove scener og replikker. Den var lidt lang tid om at komme i gang og man beholder en stor distance til karakterene og historien. Da specielt de to hovedpersoner, taler på en meget unaturligt-fornem måde. Det er vist et forsøg på at få dem til at lyde intelligente, men resultatet er stik modsat.

Jeg syntes dog stadig der er nogle fantastisk morsomme scener 4/6

"I Want To Tickle Your Belly Button... From The Inside"

"I'm gonna wrap your legs around my head and where you like the crown that you are. "
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#2 Outbound Sith 13 år siden

Jeg er helt uenig med anmelderen! Det er den sjoveste film, jeg har set i meget lang tid! Og til forskel fra flere andre film i samme boldgade, så forbliver den sjov hele vejen igennem, og selvom optrinnene bliver mere og mere absurde, så holder de vand, fordi hovedpersonen netop er så dybt betaget af og forelsket i pigen, at han vil gøre ALT for at hun skal blive hans.

Dermed bliver det ikke bare en fjollet teen comedy men lidt af en episk kærlighedshistorie.

5/6
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#3 Mads83 13 år siden

#1 + #2: Enig i uenigheden: Synes filmen rammer en super fed tone!
Eventuelle paralleller med åndeløs skal jeg ikke gøre mig klog på, da den ikke er set endnu, men selv uden den (in?)direkte referenceramme følte jeg mig ikke tilsidesat som publikum...

Cera kommer heltskindet ud af at porttrætere to forskellige personligheder i denne film & dialogen er imo påfaldende perfekt flere steder, så 4/6 skal lyde herfra!

Gravatar

#4 Mads83 13 år siden

NB: Og med Francois Dillinger ER Cera så småt ved at bryde "eternal-virgin-stadiet". Med Scott Pilgrim rundt om hjørnet lader det nok til, at han får taget endnu et skridt i det "rigtige" retning, omend denne film også er henvendt til samme målgruppe
Gravatar

#5 vivastar 13 år siden

Synes nu også det var en anderledes sjov film, hvor Michael Cera igen gør det godt!

Justin Long og Fred Willard gør det nu også meget godt på deres svampetrip 8)

4 ud af 6!

Gravatar

#6 didriksen86 13 år siden

Jeg er enig med de fleste herinde men det bliver lidt for absurd undervejs i filmen. Dog synes jeg at filmen er lidt over ok god. :)

Skriv ny kommentar: