Det har tydeligvis været planen at komme lidt omkring i bogen snarere end at gribe fat i én enkelt side. Og ja, man får da et indtryk af en genert mand, der forsøger at håndtere sit indadvendte sind i en verden, der lever af udvendighed og overflade. Men at han skejer ud og spilder sit talent på stoffer og tilfældige mænd, er bare ikke nok til at bære en films historie. Det er lidt ligesom kvindehåndbold og gruppesex, eller hvordan det nu er. Sikkert sjovt at være med til, knap så sjovt… Osv. osv. På et tidspunkt beskrives en af YSL’s kollektioner som perfektionistisk, elegant og røvkedelig. Filmen er præcis det samme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 10 år siden

Ud fra anmeldelsen havde jeg godt nok regnet med 2/6 eller 1/6. Kan en gabende kedelig og uinteressant historie, der er veludført, virkelig snige sig op på 3/6?
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 Sentrax 10 år siden

Jeg er fuldstændigt enig med denne anmeldelse.

Jeg havde samme oplevelse af filmen, og har givet den samme karakter.

Filmen tegner et kedeligt glansbillede, der danser udenom alle de interessante emner, som kunne give filmen lidt kant.

Men den er godt lavet, og der er tydligvis lagt et kæmpe stykke arbejde i den, så - jo den kan godt få 3 stjerner, men det er ikke historiefortællingens skyld.

Skriv ny kommentar: