Til gengæld lider fortællingen under at vi næsten ikke forlader huset og at handlingens udvikling er meget begrænset. Historien bliver hurtigt noget repeterende: træk kort, overvind fare, træk nyt kort, osv… Samtidig mangler filmen den følelsesmæssige tyngde der kunne gøre den decideret bevægende. Hvad vi i stedet ender med er en ganske fin familiefilm uden de store armsving men med en kæk følelse af barndommens betagelse af mysterier, eventyr og rumrejser.

Undervejs er det svært ikke at sende en kærlig tanke til den danske ungdoms tv-serie “Crash” fra 80’erne. Den handlede om en dreng der tager på rumrejse i sit værelse som han styrer med skrivebordslampen. Ligesom den er “Zathura” en legende beretning der balancer forsigtigt mellem det fjollede og det opfindsomme uden at falde i. Her er god grund til at spille med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Avenger- 18 år siden

Fik set filmen her den anden dag, og jeg må sige at jeg var positivt overrasket. Ikke fordi at filmen bliver det helt store hit, men da jeg læste om filmen tænkte jeg bare "Jumanji om igen" og selvom Zathura ligger utrolig meget op af Jumanji så er det en rigtig god og spændende film med en lidt specielt slutning :)

Helt klart et kig værd, hvis man syntes at Jumanji var god, og man godt kan klare den i en space-udgave.
Gravatar

#2 Spanner 18 år siden

CRASH! ftw
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 Pissed_Squirrel 18 år siden

Det passer da ikke at man ikke forlader huset på noget tidspunkt!

Jeg var underholdt hele vejen igennem
Gravatar

#4 Benway 18 år siden

Du har selvfølgelig ret. Der skulle have stået "...næsten ikke", eftersom vi er væk i ca. to minutter.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5 erikjust 18 år siden

har du set jumanji har du set den her film plottet og historien er nogenlunde det samme bare den her forgår ude i rummet.

og der er ikke så mange dyr og forskællige ting med som i jumanji ellers ingen forskæl

Skriv ny kommentar: