David Fincher ser med “Zodiac” ud til at redde sig ud af en hensygnet karriere, hvor sidste merit ligger adskillige år tilbage med den lidet imponerende “Panic Room” som sidste skanse. Trods stærke skuespilpræstationer, et fængslende univers og et storladent visuelt udtryk formår filmen desværre ikke at forføre fuldt ud. Vel er “Zodiac” en velkomponeret kriminalfortælling, men enkelte fodfejl og en spilletid i den lange ende afholder filmen fra de højere luftlag.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Kapow! Finchers bedste film til dato!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-Is 16 år siden

Jeg vil nu ikke sige at det er David Finchers bedste film til dato, for Se7en og Fight Club er en del bedre end Zodiac.
Men alligevel er Zodiac en fornøjelse med Jake Gyllenhaal der levere en fremragende præstation.
Gravatar

#3 Steve 16 år siden

for lang ? jeg synes nærmest ikke at den var lang nok, efter min mening endnu en genistreg fra Fincher
Gravatar

#4 Outbound Sith 16 år siden

Selvom konkurrencen er hård, er jeg tilbøjelig til at give bruce ret.

"Se7en" og "Fight Club" var begge både banebrydende og stilsættende. "Zodiac" er ingen af delene. Den er "bare" godt, gammeldags, gedigent film-håndværk. Og det er mindst lige så imponerende som det at gå nye veje.

Jeg følte mig helt tryg ved udsigten til at blive ført gennem en lang og snørklet historie allerede fra første frame. "Zodiac" er den mest blæret eksekverede film, jeg har set siden "München".
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 Benway 16 år siden

Helt sikkert en fremragende film, der bliver hængene i kroppen længe efter. Muligvis Finchers bedste til dags dato. Den er i hvert fald mere moden og reflekterende end både "Se7en" og "Fight Club".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 MTK 16 år siden

Jeg hælder nok mere til 5/6 eller 6/6, efter min mening Finchers stilmæssigt mest gennemførte film.
Gravatar

#7 denox 16 år siden

En slem skuffelse, nok fordi den var blevet hypet så meget. Dog et stykke prof. håndværk, så karakteren 4/6 er jeg nok i bund og grund enige med.
Gravatar

#8 nephilim 16 år siden

Har været ret zodiac interresset og læst Graysmith bøger og set div. dokumentar ect....Og mere true story og tro til virkeligheden,tror jeg ikke man kan lave en film......
Fed fed film,desværre på en barsk baggrund,da en del af dem stadig lever....måske endda Zodiac.
Gravatar

#9 dolphinfriendly 16 år siden

Klart Finchers bedste film og en af de bedste amerikanske film længe! Se på linket i min tagline og få en bedre uddybelse.

6/6 herfra.

Gravatar

#10 filmz-Is 16 år siden

#9
Jamen det er da godt at høre at du er blevet anmelder.
Tillykke

Skriv ny kommentar: