Gravatar

#11 Thomsen 11 år siden

Her er mine 10 favoritudgivelser. Tre af dem findes endnu kun på dvd.

In the Mood for Love
Brazil
8 1/2
The Vanishing (Spoorloos)
The Battle of Algiers
Videodrome
Dazed and Confused
Throne of Blood
Fanny & Alexander
Eyes Without a Face
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#12 Thomsen 11 år siden

zombieman (4) skrev:

fin samling Thomsen kan se du har et par Dassin titler hvordan er de ifht Brute force & Rififi som jeg syntes var fremragende.


Det er flere år siden, jeg har set dem. Men så vidt jeg husker, så var de ret gode. Ikke helt på højde med Rififi og Brute Force, men bestemt værd at se.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#13 Snaden 11 år siden

Mine 10 ikke i nogen bestemt rækkefølge.

Three Colors

John Cassavetes boksen
The Double life of Véronique
Man Bites Dog
Short Cuts
Breathless
Solaris
Spirit of the Beehive
Seven Samurai
Gravatar

#14 zombieman 11 år siden

top 10 ikke i nogen bestemt rækkefølge

M
Dazed and confused
The killing
Wages of fear/ Diabolique
Straw dogs
Night of the hunter
Thin red line
Umberto D
Repulsion
A night to remember

men det er fandme svært og bestemme sig
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#15 Benway 11 år siden

Her også samlet på dem i et stykke tid, men er dog blevet mere og mere troløs i takt med at andre udgivere er kommet i omdrejninger. Jeg ved ikke, hvor mange udgivelser jeg har men dog ikke noget i nærheden af 200 desværre:

Top 10-udgivelser vil nok umiddelbart være:

The Complete Jean Vigo (L'Atalante)
Carl Theodor Dreyer Box Set (Ordet)
M
Tokyo Story
Black Narcissus
Play Time
In the Mood for Love
The Passion of Joan of Arc
Sweet Smell of Success
Last Year at Marienbad
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#16 zombieman 11 år siden

M's ekstramateriale er forresten noget af det bedste jeg har set og hørt hele gennemgangen af filmens forfølgelse og brug som propaganda af nazisterne er fremragende.

Sweet smell of succes er også en glimrende udgivelse. Youre dead son get yourself buried
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#17 Snaden 11 år siden

Er der nogen herinde, som har fået nallerne i den nye Pasolini - Trilogy of Life boks og evt. har lyst til at smide et par ord om den?
Gravatar

#18 Benway 11 år siden

zombieman (16) skrev:
M's ekstramateriale er forresten noget af det bedste jeg har set og hørt hele gennemgangen af filmens forfølgelse og brug som propaganda af nazisterne er fremragende.

Sweet smell of succes er også en glimrende udgivelse. Youre dead son get yourself buried


Ja, det er rigtig godt. Hele historien omkring "M" og Fritz Lang er totalt fascinerende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#19 zombieman 11 år siden

Lick my plate you dog dick
Gravatar

#20 Benway 11 år siden

Formidabelt. :) Ja, det er længe siden, jeg har set en så sprudlende udgivelsesliste fra Criterion.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: