Gravatar

#1 zombieman 11 år siden

Jeg syntes vi manglede en tråd til dette dejlige selskab, brug det til at poste nyheder, top 10 lister, anmeldelser, heads up, rygter osv. Alt der har med Criterion og gøre er velkomment.

Nyttige links

Criterion

Criterion på facebook

Criterion youtube

Criterionforum

Barnes & Noble som kører 50% på Criterion 2 gange om året

Amazon.com
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#2 zombieman 11 år siden

Og så starter jeg da lige med at vise min egen collection frem

My collection

et par stykker har jeg dog forudbestilt og en stak er ikke dukket op fra B&N endnu
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#3 Thomsen 11 år siden

Ah, Criterion! Dem samlede jeg seriøst på for en ti år siden. Ja, jeg startede sådan set allerede tilbage i 1995 med deres laserdiskudgivelser, som jeg også nåede at få en pæn del af.

Af forskellige grunde blev jeg nødt til at holde et par års pause, hvor jeg stort set ikke købte en eneste film. Og da jeg begyndte at købe igen, var min interesse skiftet over mod horror, så jeg har siden kun købt meget få Criterions. Det er faktisk først her med de sidste to B&N-udsalg, at der er kommet større stakke hjem igen - og det meste af det er ærligt takt upgrades.

Dette er vist nogenlunde, hvad der er tilbage af min samling:

http://www.criterion.com/my_criterion/27463-jens_t...

Jeg solgte en 30 stykker til en ven fornyligt, og så er der røget lidt i byttehandler gennem tiden.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#4 zombieman 11 år siden

Criterion er på turne med et nyt print af Polanski´s Tess så mon ikke den snart dukker op på Blu. Et andet rygte er en Cronenberg box med Shivers, Rabid, the Brood og Scanners.

fin samling Thomsen kan se du har et par Dassin titler hvordan er de ifht Brute force & Rififi som jeg syntes var fremragende.
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#5 JannikAnd 11 år siden

Jeg har ikke opdateret min Criterion profil. Men jeg har vist omkring 200 udgivelser. De udgiver stadig gode film, men deres udgivelser var mere spektakulære i DVD-æraen, hvis du spørger mig.
Gravatar

#6 sluppermand 11 år siden

Criterion er fantastisk. Især idag er det fedt at der stadig er en grund til at købe et fysisk medie. Min personlige Criterion top 10 ser pt. sådan ud:
1. Brazil
2. Amarcord
3. Short Cuts
4. George Washington
5. Le Cercle Rouge
6. Dazed and Confused
7. Fanny och Alexander
8. High and Low
9. Belle de Jour
10. Mona Lisa
"Morte ai porcelli!"
Gravatar

#7 zombieman 11 år siden

JannikAnd (5) skrev:
Jeg har ikke opdateret min Criterion profil. Men jeg har vist omkring 200 udgivelser. De udgiver stadig gode film, men deres udgivelser var mere spektakulære i DVD-æraen, hvis du spørger mig.


Jeg er på sin vis enig men de udgiver mange film som aldrig havde fået en så fornem behandling ved andre selskaber
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#8 JannikAnd 11 år siden

#7 - Nu hentydede jeg mere til udgivelsernes tekniske aspekt. I DVD-æraen var de uden sammenligning de dygtigste. I dag er der kortere mellem de skuffende udgivelser. Når det kommer til udvalget af film, er de stadig i front. Ikke mindst fordi de er i stand til at udgive 3-5 BD'er hver måned. Det er altså ret så imponerende.
Gravatar

#9 zombieman 11 år siden

#8 ja der har været et par svipsere her på det sidste (children of paradise). Men bla Rosemary´s baby, Night of the hunter og 12 angry men imponerer. Generelt er deres standard faldet lidt, men jeg regner dem stadig for at være garant for flotte transfers og spændene ekstramateriale.
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#10 Snaden 11 år siden

sluppermand (6) skrev:
Criterion er fantastisk. Især idag er det fedt at der stadig er en grund til at købe et fysisk medie. Min personlige Criterion top 10 ser pt. sådan ud:
1. Brazil
2. Amarcord
3. Short Cuts
4. George Washington
5. Le Cercle Rouge
6. Dazed and Confused
7. Fanny och Alexander
8. High and Low
9. Belle de Jour
10. Mona Lisa


Hov, du mangler Krzysztof Kieślowski's Three Colors trilogi. ;)

Den mand var jo et filmisk geni!

Skriv ny kommentar: