Gravatar

#1 Slettet Bruger [300970156] 11 år siden

Hej Filmz-folk

Jeg ville høre, om I kunne hjælpe mig med et problem, jeg har med en DVD-film (JFK). Jeg sætter den i min PS3, og i stedet for, at billedet når helt ud i alle hjørner, er der sådan en stor, sort ramme, og selve billedet er kun meget lille.

Hvad kan man gøre ved det? Det er jo tydeligvis en fejl. Kan jeg sende den tilbage til DVD-butikken, eller har jeg andre muligheder?
Danish representative at the 68th Venice Film Festival.
Gravatar

#2 MOVIE1000 11 år siden

Jeg tror at det er selve formatet, og problemet ligger ikke i skiven eller PS3, men fjernsynet. Kan du ændre formatet på dit tv?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [300970156] 11 år siden

Ja, sagtens, men det er samme problem, hvis jeg propper DVD'en i computeren :-/
Danish representative at the 68th Venice Film Festival.
Gravatar

#4 Slettet Bruger [300970156] 11 år siden

Ja, sagtens, men det er samme problem, hvis jeg propper DVD'en i computeren :-/
Danish representative at the 68th Venice Film Festival.
Gravatar

#5 Slettet Bruger [4130887922] 11 år siden

Umiddelbart lyder det som om, at dvd'en er non-anamorphic, som det hedder.

Ser billedet nogenlunde sådan ud? https://s3.amazonaws.com/lardbiscuit/pix/nonanamor...

Det er ikke sikkert, at det er en fejl på dvd'en, det kan være, at det bare er en forholdsvis gammel udgave, der ikke er optimeret til 16:9-tv.

Du kan læse noget om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Anamorphic_widescreen

Gravatar

#6 chandler75 11 år siden

"JFK" er vist kun udgivet på dvd i non-anamorphic, så det er ikke en fejl - sådan er min udgave i hvert fald også.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 Riqon 11 år siden

Det skulle stadigvæk være muligt at indstille på TV'et, så billedet bliver bedre. Jeg foreslår du går ind i TV'ets indstillinger for billede og prøver dig lidt frem, måske du skal bruge en "zoom" funktion, og måske du ender med at skære lidt af siderne (men det ville måske alligevel være at foretrække).
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 The Insider 11 år siden

#5, var også det, jeg skulle til at sige...

Men Director's Cut-udgaven er STENSIKKERT i anamorphic (jeg har den selv). Det er også den bedste udgave af filmen :-) Og køb den på Blu-ray!
War. War never changes.
Gravatar

#9 chandler75 11 år siden

# 8 Ved du, hvor den kan fås? Jeg har tidligere ledt efter den, men har kun kunnet finde den på reg. A.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 The Insider 11 år siden

#9, den er desværre kun ude i USA, men den er regionsfri :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: