“Ringenes herre”-fans, der havde håbet at se Peter Jackson tilbage på en filmatisering af J.R.R. Tolkiens “Hobbitten”, får nu endnu et søm slået i kisten på deres drøm.

Chefen for New Line, Robert Shaye, fortæller, at Peter Jackson aldrig igen kommer til at lave en film for New Line. I hvert fald ikke så længe Shaye er chef for filmselskabet, som financierede “Ringenes herre”-filmene og har rettighederne til “Hobbitten”.

Kontroversen ligger i, at Jackson for tiden er i gang med et søgsmål mod New Line, omkring indtjeningen på “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Shaye slår nu fast, at han ikke vil lave en film sammen med en, der er ved at sagsøge ham, og at han finder Peter Jacksons opførsel særdelig urimelig:

”Han har indtil nu fået betalt en kvart milliard dollars, hvilket han er fuldt ud berettiget til ifølge kontrakten, og pludselig vender han fuldstændig rundt på en tallerken og sagsøger os uden overhovedet at ville diskutere det med os, medmindre vi giver efter for hans krav. Jeg vil ikke arbejde sammen med den fyr mere.”

Shaye er desuden fortørnet over, at mange af skuespillerne fra “Ringenes herre”-filmene pludselig har meldt afbud til New Lines 40-års jubilæum, tilsyneladende i sympati med deres instruktør.



Vis kommentarer (37)
Gravatar

#1 Kalle Ferm 17 år siden

God dammit... God dammit.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#2 akerman 17 år siden

Ja. Jackson har sikkert et andet syn på sagen, men en kvart millard dollars burde altså kunne gøre de fleste tilfredse - specielt den tidligere instruktør af b-film.
Gravatar

#3 filmz-wetfox 17 år siden

#2
Det er da et spørgsmål om hvad han er berettiget til.
En ting er hvad Newline siger, men det er jo ikke nødvendigvis sandheden
Gravatar

#4 moulder666 17 år siden

Det er sguda egentlig en ok nyhed - så håber vi, at alle de gode skuespillere hopper helt fra, og så må de se sig selv i den position, at de overvejer Pierce Brosnan som Elrond....MON ikke, de så tager sig sammen og snakker med Jackson igen! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 filmz-Oddj0b 17 år siden

De skal bare betale manden uden ham var det ikke blevet en halvt så stor succes. Og beløbet er underordnet det handler om han er berettiget til flere penge, og sådan noget burde ikke ske for store internationale virksomheder.
Og ved at gøre det skyder New Line sig selv i foden, for hvis det viser sig at de snyder Jackson for penge, er der nok ikke så mange instruktøre der gider arbejder for dem.
>>>------------------------>
Napoleon Dynamite
Gravatar

#6 Saenjaina 17 år siden

Suk. Hvor virker det da også bare uprofessionelt. Come on!
Gravatar

#7 Nikmi 17 år siden

Jeg synes nu ikke det så mærkeligt at mange af skuespillerne fra lord of the rings vælger at melde fra til deres jubilæum. Efter at have tilbragt så mange år under ledelsen af en mand som skuespillerne og alt crewet på Lord of the rings gjorde er det logisk der opstår en stærk loyalitets følelse
Gravatar

#8 filmz-grev_michal 17 år siden

Som Peter Jackson selv har sagt: uden New Line Cinema - ingen ringenes herre. Tror vist bare Jackson har fået lidt primadonna nykker efter sin succes, men nu ved jeg så heller ikke særlig meget om sagen ;)
Gravatar

#9 Sverkel 17 år siden

Syntes lige at alle i Jackson fan burde slappe af...Der er jo ingen af jer der rent faktisk ved om New Line har snydt ham! Så ro på til man ved lidt mere tak!
Gravatar

#10 moulder666 17 år siden

#8 og uden Peter Jackson, ingen Hobbitten med New Line Cinema - det er en smuk og komplet cirkel! :D

Jeg tror sgu nok vi skal få forløsning på det her...de tør ikke begive sig ud i projektet uden ham!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: