• For høje priser
    31%
  • Kvaliteten af filmene
    29%
  • Manglende tilgængelighed på alle platforme
    15%
  • Netpirater
    12%
  • Streaming
    7%
  • Andet
    3%
  • For lidt i filmstøtte
    2%
  • Den samlede biografoplevelse
    1%

Stemmer i alt: 441

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Den fede 8 år siden

#10

Hold nu op. Dem der efterspørger de små indie- eller ukendte film er ikke problemet. Det ved du udmærket godt. Lige så vel som du ved, at det ikke er der, hvor jagten sættes ind af industrien. Drop det der offerkort, tak.
Gravatar

#12 MystiskeMox 8 år siden

Over tid vil det klart være streamingstjenesterne som Netflix, Amazon, etc. når de får større sortiment og hvis de kan få premiere filmene forholdsvis hurtigt.
Gravatar

#13 Kisbye 8 år siden

Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#14 Den fede 8 år siden

#13

Ja og? Ulovligheder er ulovligheder, men tror du ærligt at der bruges ret meget af det samlede arsenal på dette? Svaret er nej.
Gravatar

#15 silegnaV 8 år siden

Geekalot (4) skrev:
Kim har du stemt ? eller var det dig der valgte for lidt film støtte ? hehe

Hvor længe skal dine provokerende indlæg til Kim blive ved?

Den fede (8) skrev:
Ja da, helt sikkert, det er filmbranchen, der er skurken. Ikke dem der bevidst bryder loven. Absolut. Der er jo nærmest ingen måder i dag, man kan tilegne sig film lovligt. Tyveri er derfor helt i orden, filmbranchen tvinger os jo ud i det!

Fat nu hvad han skriver.
Gravatar

#16 SublimeKen 8 år siden

"There is nothing either good or bad, but thinking makes it so" - William Shakespeare

Historien har det med at gøre idiotiske ting lovlige og forholdsvis fornuftige ting ulovlige. Dyresex er lovligt i Danmark. At spise slik og McDonalds, drikke sig i hegnet og ryge cigaretter er lovlige, men at ryge noget som indeholder THC (Der rent faktisk aldrig har dræbt nogen, i modsætningen til de tre førnævnte, og rent faktisk er blevet videnskabeligt bevist at kurere vise sygdomme, eller i hvert fald sænke symptomer bedre end noget syntetisk medicin) er ulovligt.

Jeg vil skide på hvad der er lovligt og hvad der er ulovligt, samfundet fungere, men ikke på alle punkter. Jeg er kun interesseret i hvad der er rigtigt og forkert. At tvinge besiddelsen af en genstand fra en person, er virkelig forkert. Men hvis du havde en kopi maskine, der skannede genstande og lavede en perfekt 3D kopi til dig selv, så ved jeg ikke om jeg ville have noget imod det. Gerningen i sig selv er ikke forkert som jeg ser det, den fjerner misundelse og stopper tyveri/røveri, men konsekvensen af at alle gjorde det, ville jo nok på et tidspunkt ende med at der ikke ville blive produceret flere genstande at kopiere, fordi producenterne ville ikke tjene nogen penge.

Jeg kender faktisk ikke en eneste person som ikke ser "ulovligt" downloadede film. Fra politimænd, til journalister, til direktører for større firmaer. Folk snakker måske ikke åbent omkring det, men de gør det, fordi det er nemt. Jeg ser ikke rigtig netpirateri som forkert, og det har vist ikke skadet filmbranchen endnu, men jeg kan godt være bange for at hvis det bliver mere og mere nemt og billigt at anskaffe sig adgang til diverse film, så mister filmbranchen den indtjening der skal til for at producere dem.

På den anden side, kan det være at de vil fokusere mere og mere på kvalitet, i stedet for at fokusere på hvad der vil give flest penge i kassen, hvilket kun kan være en positiv ting.
Gravatar

#17 Mikkel Abel 8 år siden

SublimeKen (16) skrev:
Dyresex er lovligt i Danmark


Blev gjort ulovligt tilbage i April. ;)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18 Den fede 8 år siden

#16

Vi deler totalt filosofi i forhold til dit første afsnit. Man skal nemlig altid have perspektivet med.

Men vores veje skilles, når pirateri ikke figurerer i kategorien "forkert" hos dig. Ligesom mange andre lader du tilsyneladende også til at acceptere tyveri ud fra devisen "hey, de andre gør det jo også". Det holder på ingen måde.

SublimeKen (16) skrev:
Jeg kender faktisk ikke en eneste person som ikke ser "ulovligt" downloadede film.


SublimeKen (16) skrev:
Jeg ser ikke rigtig netpirateri som forkert, og det har vist ikke skadet filmbranchen endnu


Så alle i din omgangskreds gør det, og du ser ikke noget problem? Vågn nu lige op og lugt kaffen. Selvfølgelig får det alvorlige konsekvenser, hvis det fortætter i samme spor som nu. Og dig og dine venners indifference omkring det er hele grundstenen til disse konsekvenser. Derudover: At det ikke har skadet filmbranchen er direkte løgn.
Gravatar

#19 SublimeKen 8 år siden

#18

Min pointe var at jeg ikke ser det som tyveri, ikke fordi alle andre gør det, men fordi en genstand ikke er blevet taget, men derimod kopieret, hvilket jeg ikke ser som forkert, da sådan en løsning kunne løse mange samfundsmæssige problemer, men til gengæld ødelægge producentens lyst til at producere og i værste(bedste, alt efter hvordan du ser på det) fald det kapitalistiske system.

Jeg tror du misforstod mit indlæg hvis du siger at jeg ikke ser et problem med det dog. Jeg påpeger jo netop hvorfor jeg ser det som problematisk.
Gravatar

#20 Simm 8 år siden

I mine øjne så hænger store dele af underholdningsbranchen fast i gamle dogmer. Jeg havde da regnet med, at man ville være længere fremme i skoen når det gjaldt at tjene penge på internettet som film/serie-skaber, end det er tilfældet i dag.

Ta' f.eks amerikanske serier - en del af dem bliver lukket før de overhovedet bliver tilgængelige herhjemme, og de serier der så bliver så succesfulde, at de kommer ud på de danske streaming-kanaler, ja de er så ofte flere sæsoner bagefter amerikanerne. Så er det ret nemt at få det hele spoiled, når man bevæger sig ud på de sociale medier.

Det fungerer ikke rigtig - og jeg ved godt, at det skyldes et sindrigt net af licenser og aftaler, der skal på plads før en serie kan distribueres worldwide, men så må branchen sgu arbejde for at forenkle bureaukratiet.

Skriv ny kommentar: