• Christopher Nolan
    27%
  • Denis Villeneuve
    23%
  • Peter Jackson
    11%
  • En anden
    10%
  • Joss Whedon
    8%
  • Tommy Wiseau
    7%
  • Taika Waititi
    5%
  • Ridley Scott
    4%
  • Zack Snyder
    4%
  • Patty Jenkins
    2%

Stemmer i alt: 304

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 MystiskeMox 6 år siden

Der er adskillelige af de nævnte som jeg ikke ønsker skal være instruktør for Star Wars.
I gamle dage ville jeg have valgt Steven Spielberg, men i dag ville jeg hellere pege på de her to.

1) Peter Jackson
Han tog en af verdens bedste bøger, Ringenes Herre, og fik den omsat til en episk og fantastisk mesterværk af en film. Hvad ville han kunne få ud af Star Wars? Det der især taler for er at han er god til at ramme essensen og opbygge et episk og underholdende univers. Det trækker dog lidt fra at han ikke var i stand til det samme med Hobbitten, som dog er langt bedre end hvad mange gør den til.

2) Christopher Nolan
Der er flere af hans film, som jeg ikke synes er noget specielt og slet ikke så fantastiske som nogle gør dem til. Jeg har ret svært ved at se de rigtig store kvaliteter i fx Interstellar. Men han formåede at gøre de tre Batman film episke. Så han vil være mit næstbedste bud. Man vil gerne stå med fornemmelsen, det her er en episk storfilm som skal ses igen og igen gennem lange tider.

Nu ved vi jo det bliver Abrams, hvilket jeg er lidt skuffet over. Hans første film var en god film, men også for meget kopi. Jeg havde forventet at se lidt mere nyskabende og overraskende. Men når vi taler Star Wars, som er min ubetinget nummer 1 på det hvide lærred og har været det lige siden jeg som lille dreng så ep. 4 så er det svært at stille en tilfreds. Jeg forventer måske ikke at de kan matche den gamle trilogi, men at de i det mindste kommer tæt på. Heldigvis har de gjort det ganske godt med seværdige og underholdende film, men der er stadig et stykke op til den gamle saga.
Gravatar

#2 BlackJesus 6 år siden

Ingen diskussion. Nolan ville revolutionær Star wars til noget helt specielt, hvis han fik frie tøjler
Gravatar

#3 Gorman 6 år siden

Ingen diskussion. Villeneuve ville revolutionere Star Wars til noget helt specielt, hvis han fik frie tøjler... :)
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#4 keitel 6 år siden

Tom Six- Mangler sgu lidt Hardcore i det børne univers.
Gravatar

#5 Snipp 6 år siden

Vil så meget gerne se en mørk udgave af Star Wars med Nolans frie tøjler - Han gjorde jo batman triologien til den bedste i historien af superhelte film. Han kan helt sikkert gøre det markant bedre end de nuværende nye star wars film (som ikke er min kop te)
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#6 uldbjerg 6 år siden

Jeg så gerne Alfonso Cuarón få og tage chancen. Prisoner of Azkaban var efter min mening den bedste Harry Potter-film. Og jeg er vild med Gravity og Children of Men.

Men hvis vi taler de sammenhængende saga-film, så mener jeg, at der er behov for én person, der har det historiemæssige ansvar, så der er en større sammenhæng mellem filmene. Ligesom Lucas var det, selv om han overlod instruktørstolen i ESB og ROTJ

Gravatar

#7 Snipp 6 år siden

#6 så enten peter jackson eller nolan? Siden de er de 2 med de bedste triologier
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#8 uldbjerg 6 år siden

Snipp (7) skrev:
#6 så enten peter jackson eller nolan? Siden de er de 2 med de bedste triologier


Jeg har mistet tilliden til Peter Jackson. Brain-dead, Heavenly Creatures og LOTR er fremragende. Men det er som om, han har mistet blikket for den gode historie, når man ser på King Kong, The Lovely Bones og Hobitten
Gravatar

#9 Snipp 6 år siden

#8 ja jeg var heller ikke helt vild med hobitten. Men stemmer du så Nolan eller er der en, der ikke er på listen, du mener kunne gøre det bedre?
I was once in a story... guess what, I was awesome!

Skriv ny kommentar: