Gravatar

#1 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det er iøjefaldende, hvordan Filmz er så skide dobbeltmoralsk.

Hvis nogen poster et link til noget der minder om piratfilmsite, eller blot skriver om noget der snerper derhenad, så bliver det straks [Slettet af admin.]

Men man tolererer rask væk, at brugere år efter år udveksler erfaringer om, hvordan man bedst muligt får fragtet varer ind i landet uden at betale told/moms, fx i Heads up-tråden.

Det er åbenbart mere eller mindre officielt på Filmz et delt moralsæt omkring dansk lovgivning. Det er ikke ok at snakke om brud på ophavsret-regler, men at snyde i skat, dvs. at stikke hænderne ned i hinandens lommer, det er åbenbart helt ok.

Personligt er jeg pisseligeglad, det er blot en strøtanke fra stambordet: Man er farisæer med den ene hånd og tyveriforherliger med den anden. Påfaldende udøvelse af dommerembedet.
Doctor Last Warning
Gravatar

#2 Kisbye 10 år siden

Det står tydeligt i Filmz retningslinier:
http://filmz.dk/om-os/information skrev:
Opfordre til ulovligheder, herunder piratkopiering og ulovlig download af copyrightbeskyttet materiale samt reklamere for pyramidespil og lign.


De er fjerner det vel, fordi de er bange for de konsekvenser det kan have, hvis filmz bliver at sted hvor man aktivt deler piratkopier.

De tidligere gange hvor piratkopiering har været diskutteret herinde, har det været tydeligt at flertallet (eller den der tør/gider råbe op) har en ret indædt modstand imod det.
Der hvor jeg syntes hykleriet bliver mest tydeligt, er i Hvad hører du nu tråden, hvor folk lystigt deler piratkopieret musik på Youtube uden at nogen løfter et øjenbryn.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#3 colocho 10 år siden

Yup, ligesom at det er iorden at bruge unblock.us eller Hola Unblocker, men downloader man en film, så er man fanden selv.. Moral er godt, dobbeltmoral dobbelt så godt.
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#4 Geekalot 10 år siden

don't feed the troll
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 10 år siden

#3 der er absolut intet ulovligt ved unblock.us
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 Kisbye 10 år siden

#5
pluds at rettighedshaver trods alt får lidt betaling selvom man omgår geoblocking.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#7 Kyllingebenet 10 år siden

Synes I alle er nogle [EDIT. Red.] mennesker.
Mental striptease..
Gravatar

#8 colocho 10 år siden

#5 - Det er jeg helt med på, men der er vel stadigvæk nogle rettighedshavere der bliver "snydt" her, er der ikke? Skal lige siges, at jeg selv bruger Hola lystigt :)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#9 Michael Andersen 10 år siden

Hvis filmz gerne vil bevare sit gode forhold til filmbranchen, så skal piratfilm-links selvfølgelig slettes med det samme. At det i stedet skulle være et valg baseret på moral køber jeg ikke.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 10 år siden

#8 jeg har selv spurgt Netflix, om de var ok med, at jeg brugte unblock-us. De sagde, at det var det intet galt med.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: