Gravatar

#31 Skeloboy 14 år siden

#30 - hehe, ja, meget lang:), har Sepukku og Kwaidan(som jeg mangler at se...bliver nok den i aften) og Onibaba og Gembaku No Ko(som jeg vist har fundet igennem en af dine beskrivelser her).

Har også Tokyo Nagaremono, Koroshi No Rakuin, Irezum Ichidai af Seijun Suzuki, men dem var jeg ikke så begejstret for.

Men lige nu skal jeg se lidt polsk og østeuropæisk, samt lidt cubansk revolutionært, før jeg får set mere japansk:)
Gravatar

#32 Benway 14 år siden

Ozu er stille og roligt ved at blive en af mine allerstørste favoritter. Jeg har ikke set så frygtelig mange af hans film endnu - det er vist en fem-seks stykker - men jeg er virkelig blevet betaget af hans særlige enkle stil og rørende historier.

Jeg tror ikke, jeg kan komme tanke om en anden instruktør der på samme måde, giver mig fornemmelsen af, at han har luret et eller andet om livet, som jeg ikke har, og at jeg skal være taknemmelig for at blive opdraget af ham. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#33 Skeloboy 14 år siden

Tror også jeg skal have set Tokyo Story igen. Er blevet mere tålmodig, når jeg ser film, i forhold til for et par år siden, da jeg så Tokyo Story(og en del af Kurosawas film).
Gravatar

#34 Antlion 14 år siden

Skeloboy (29) skrev:
#26 - alle de film er fra SW-boksene, og jeg kan virkelig ikke se/går ikke op i, hvorfor de skulle være dårlige...:)


Titlerne er fantastiske, men billedkvaliteten er da (undskyld mit sprog) lige til at lukke op og skide i! Knasende lyd, ekstremt uskarpt billede og dårligt oversatte undertekster... En skamfuld behandling, eller snarere manglende behandling, af Kurosawas værker!

Man bør gemme sine penge til december, hvis man vil stifte bekendtskab med Kurosawas film: AK 100: 25 Films by Akira Kurosawa! :)
Gravatar

#35 Skeloboy 14 år siden

#34 - hehe, damn, den er badass:)

Jeg synes nu ikke, jeg kan huske det var så ringe. Men altså...det rører mig virkelig ikke særlig meget. Kan godt se VHS-bånd og TV med lidt sne på
Gravatar

#36 wimmie 14 år siden

Jeg skal lige arbejde 3 timer og så skal jeg i biografen og bruge mine fribilletter til 500 Days of Summer :)
Bliver herligt at komme i bio igen - og så endda gratis.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#37 Batsy 14 år siden

Skal til at se gladiator bliver sku godt :D den fejler aldrig.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#38 Skeloboy 14 år siden

Planen var Kwaidan, men det bliver til Two For The Road med Audrey Hepburn
Gravatar

#39 mr gaijin 14 år siden

#38 Kwaidan er også mere søndag eftermiddag-agtig end onsdag aften-agtig. Hvis du skal se en af dine japanske film en sen aften, vil jeg foreslå "Onibaba".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#40 Skeloboy 14 år siden

#39 - den har jeg set. En ganske udmærket film:)

Skriv ny kommentar: