Gravatar

#21 Giraffen 9 år siden

MoH (20) skrev:
Kan ikke helt beslutte mig om jeg glæder mig, eller om det bare er et jeg køber når det en gang er på tilbud.


Er enig langt hen ad vejen. Jeg er stadig ikke helt overbevist om spillet er for mig, men det er stadig det eneste AAA spil, der udkommer i februar, som jeg bare er lidt interesseret i, så jeg ender nok med at købe det på udgivelsesdagen, med mindre det får elendige anmeldelser. Men jeg frygter lidt at det bliver et middelmådigt action/adventure spil i en utrolig flot indpakning.
Gravatar

#22 TP-DK 9 år siden

Jeg har heller ikke helt besluttet mig endnu. Men tror jeg ender med at købe det. Jeg savner lidt et spil hvor der faktisk er en nogenlunde historie i. Og jeg har spillet alt for mange open world spil på det seneste, hvor halvdele af tiden bliver brugt på at køre/gå fra et sted til et andet, så det passer mig helt fint at The Order er en "corridor shooter".
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#23 Giraffen 9 år siden

I morgen står den på Grim Fandango Remastered. Det er et af de klassiske pc spil som jeg altid har ærgret mig over ikke at have spillet i sin tid. Men det skal der laves om på nu. :)
Gravatar

#24 Giraffen 9 år siden

Gameinformers nye cover reveal er for [url= of the Tomb Raider[/url]

Jeg var personligt glædeligt overrasket over det forrige Tomb Raider spil, da den serie ellers aldrig havde sagt mig noget, men det var helt klart i min top 3 over de bedste spil fra 2013.
Gravatar

#25 Giraffen 9 år siden

Hvis nogen fuldte med i den fantastisk video serie "Dan and His Dad" så er der godt nyt: Serien forsætter nemlig hos Giant Bomb, dog under et andet navn, og årets afsnit, der udkommer vist kun et afsnit om året, er netop udkommet.
Gravatar

#26 MoH 9 år siden

Var egentligt også ganske underholdt af det sidste Tomb Raider spil, kommer da nok også til at tjekke det nye ud når det en gang kommer til PS4.
Gravatar

#27 Mikkel Abel 9 år siden

Har lige hygget mig nogle timer med både Silent Hill 2 og 3 I HD-opdateringen til Xbox 360. Det var sgu et kærtkommen gensyn. To'eren er klart bedst med mest interessante karakterer, historie, setting og monstre, men treeren er bestemt også godt. Silent Hill har en dejlig dyster stemning og formår, at holde det igennem hele serien.


I aften hopper jeg over i en noget andet genre og begynder endelig på Far Cry 4. For satan jeg glæder mig.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#28 MoH 9 år siden

Ser ikke ud til at folk er så glade for The Order 1886.. Nogen her der har fået det prøvet?
Gravatar

#29 Giraffen 9 år siden

MoH (28) skrev:
Ser ikke ud til at folk er så glade for The Order 1886.. Nogen her der har fået det prøvet?


Ja. Jeg har spillet det 3-4 timer i dag og regner med at gennemføre det i morgen da det ikke skulle være så langt.

Mine forventninger til spillet inden jeg begyndte det var bl.a. at det ville være meget lineært og det er det virkelig også. Personligt har jeg ikke noget i mod lineære spil, da jeg godt kan lide en meget velorkestret oplevelse fra tid til anden, men hvis man har det svært med ultra lineære oplevelser så kommer man nok til at kede sig. Derudover bruger spillet også meget tid på cutscenes, ca. en fordeling på 50/50 mellem gameplay og cutscenes indtil videre.

Jeg tror i sidste ende det handler om at gå til spillet med de rette forventninger. Hvis man er klar over at det er består af ca. 50% cutscenes, er meget lineært og eftersigende har en spilletid på 6 timer kan man måske få en god oplevelse ud af det. Jeg læste/skimtede lidt forskellige anmeldelser af spillet inden jeg købte det, så det var stort set de forventninger jeg havde da jeg startede på spillet.

Den primære grund til at jeg købte spillet var simpelthen at jeg savnede et godt gammeldags lineært spil med en klar og tydelig historie. Det er jo nærmest på mode for tiden at lave sandkasse spil eller spil uden nogen form for historie overhovedet. På det punkt er det næsten helt forfriskende med et lineært spil som kun har en singleplayer del og ikke andet.

Mit største "problem" med spillet indtil videre har uden tvivl været kameraet. Det virker som om at kameraet er meget tæt på hovedpersonen og jeg føler nogen gange, at jeg ikke har så stort et overblik over kampsituationerne som jeg godt kunne tænke mig. Det sorte bjælker tog også lidt tid at vende sig til. Det giver helt klart spillet et meget filmisk udseende, men det er altså på bekostning af overblikket: Netop fordi at kameraet er så tæt på hovedpersonen og på grund af de sorte bjælker kan det godt virke en smule klaustrofobisk. Jeg har dog vænnet mig til det nu og det generer mig ikke så meget som det gjorde i starten.

Selve gameplayet er meget Gears of War eller Uncharted inspireret. Det er med andre ord et third person cover based skydespil. Det bringer ikke meget nyt på banen inden for den front, men det behøves det heller ikke efter min mening. Så længe jeg er underholdt eller finder The Orders alternative fortolkning af 1800-tallets London spændende kan jeg godt leve med lidt repetition fra andre spil. Styringen i The Order føles dog en lille smule mere stift i det, i mangel af et bedre ord, end det man kender fra Uncharted.

Men der er ingen tvivl om at spillets absolut største styrke ligger i det æstetiske. Det er et gudesmukt spil og hvis man udelukkende er interesseret i spillet for at se det måske flotteste spil på markedet lige nu, så leverer The Order til gengæld også.

Til sidst vil jeg bare sige at jeg har nydt min tid med The Order indtil videre, men samtidig vil jeg ikke anbefale spillet til alle. Kan du leve med at spillet er 6 timer langt, er meget lineært, indeholder QTE og består af ca. 50% cutscenes?

Hvis svaret er nej, så er spillet nok ikke for dig. Hvis svaret er ja, så vil jeg enten anbefale dig at låne spillet af en ven eller vente til det er faldet i pris.

Den tredje mulighed er selvfølgelig bare at købe spillet hvis man er ligeså utålmodig som undertegnede. ;P

Beklager at det lange indlæg men jeg havde åbenbart meget at sige om The Order alligevel. :)
Gravatar

#30 MoH 9 år siden

Har egentlig haft de samme forventninger som dig, regner også med at spille det når det en dag falder i pris eller jeg kan låne det på biblioteket

Skriv ny kommentar: