Gravatar

#51 MMB 11 år siden

utyske (50) skrev:
Da der aldrig har været en dansk udgave af Netflix før, så er det naturligvis lidt svært at svare på. :)


Pjat med dig. I WANT ANSWERS. :P
Meeh, så venter jeg lidt med at oprette mig, da jeg ikke har lyst til at blive låst. :)
Gravatar

#52 MMB 11 år siden

kamikazedk (49) skrev:
#46 - Nej det er ikke hele udvalget - gudskelov. Kan se at de fx også har Sons of Anarchy og Modern Family som ikke er nævnt på hjemmesiden. Godt nok kun sæson 1 af Modern Family, men det er jo ikke engang at finde på den amerikanske, så lidt kan man da bruge det til.


Awesome, tak for info! :)
Gravatar

#53 Kyllingebenet 11 år siden

misuma (43) skrev:
Jeg fandt den ældre gyserkomedie Parents....kannibalistiske forældre! Netflix I love you! Ja, jeg er vist ikke så kritisk...


Jeg synes måske også at folk er lidt for kritiske. Men sådan er vi jo blevet, vi forventer at få i poser og sæk, og dét skal helst være gratis.

Folk brokker sig over at tjenesten koster 79kr pr. mdr. Jeg synes det er en fair pris, for at se over flere tusind timers underholdning. Desuden, hvad koster det ikke at leje film i butikken nutildags? Eller at købe 1 blu-ray?

Jeg er i hvert fald hoppet med på Netflix bølgen, og jeg er begejstret - og hvis udvalget bliver større med tiden, så bliver det da kun spændende!
Gravatar

#54 MMB 11 år siden

Kyllingebenet (53) skrev:
Jeg synes måske også at folk er lidt for kritiske. Men sådan er vi jo blevet, vi forventer at få i poser og sæk, og dét skal helst være gratis.

Folk brokker sig over at tjenesten koster 79kr pr. mdr. Jeg synes det er en fair pris, for at se over flere tusind timers underholdning. Desuden, hvad koster det ikke at leje film i butikken nutildags? Eller at købe 1 blu-ray?

Jeg er i hvert fald hoppet med på Netflix bølgen, og jeg er begejstret - og hvis udvalget bliver større med tiden, så bliver det da kun spændende!


Problemet er jo nok nærmere, at de personer, som lever på den anden side af Atlanterhavet, har adgang til mere og til mindre pris. Hvis Netflix havde haft den samme pris og det samme udvalg til alle, tror jeg ikke, der havde været meget brokkeri. :)
Gravatar

#55 Outbound Sith 11 år siden

utyske (47) skrev:
#45 -

Oprettet på samme mailadresse og med samme betalingskort? Så har du sikkert forklaringen der. :)

Forskellige mailadresser, men ja - samme kort.
Oh, well, jeg ringer til dem i morgen. Og ellers har jeg betalt 45 kr. for at være dum og grådig. Det kunne have været meget værre. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#56 Slettet Bruger [3238584619] 11 år siden

Foeller (54) skrev:
Problemet er jo nok nærmere, at de personer, som lever på den anden side af Atlanterhavet, har adgang til mere og til mindre pris. Hvis Netflix havde haft den samme pris og det samme udvalg til alle, tror jeg ikke, der havde været meget brokkeri. :)


Omvendt bør man vel også sætte tingene i den rette kontekst. :)

Der bor færre mennesker i Danmark, end der gør i én enkelt storby i USA og dermed er det potentielle marked meget mindre her. Så er det vel meget naturligt, at det bedre kan betale sig at smide penge efter flere aftaler/rettigheder i USA, når der er så mange flere potentielle kunder.

Men der må jo være folk, der ser potentiale i Norden alligevel, nu da vi får både Netflix og HBO til rådighed her og endda en bedre HBO-løsningen end den i USA.
Gravatar

#57 Kyllingebenet 11 år siden

Foeller (54) skrev:

Problemet er jo nok nærmere, at de personer, som lever på den anden side af Atlanterhavet, har adgang til mere og til mindre pris. Hvis Netflix havde haft den samme pris og det samme udvalg til alle, tror jeg ikke, der havde været meget brokkeri. :)


Men prisen er vel sat efter udbud og efterspørgelse? Der er langt flere mennesker over på den anden side af atlanten. Og generelt er de fleste ting billigere derover? Kan ikke se det er anderledes, end når man handler via Amazon frem for hos Dvdoo.dk.

Folk vil have i poser og sæk, og dét gerne gratis.
Gravatar

#58 MMB 11 år siden

utyske (56) skrev:
Omvendt bør man vel også sætte tingene i den rette kontekst. :)

Der bor færre mennesker i Danmark, end der gør i én enkelt storby i USA og dermed er det potentielle marked meget mindre her. Så er det vel meget naturligt, at det bedre kan betale sig at smide penge efter flere aftaler/rettigheder i USA, når der er så mange flere potentielle kunder.

Men der må jo være folk, der ser potentiale i Norden alligevel, nu da vi får både Netflix og HBO til rådighed her og endda en bedre HBO-løsningen end den i USA.


Ja, det har du ret i, men man kunne godt ønske, at disse grænser blev ophævet. Som følge af globaliseringen og internettet, er disse grænser jo ret ligegyldige, når det kommer til streaming. Når man lovligt kan bruge det amerikanske Netflix fra Danmark, så vidner det jo om, at der er noget, som ikke fungerer. :)
Gravatar

#59 JannikAnd 11 år siden

DarkLight (21) skrev:
Sammenligner du med amerikansk netflix eller bare generelt?
Jeg snakker udelukkende om den danske.

Tommy Kristensen (34) skrev:
JannikAnd (20) skrev:
Så har jeg downloadet app'en til PS3. Jeg er meget, meget uimponeret. Ringe udvalg - men det er tilforladeligt, de har trods alt kun været i luften i et par timer. Men billedkvaliteten er mildest talt horribel. Jeg har tjekket "Dexter" og "There Will Be Blood", to billedsider jeg husker tydeligt. Og begge er svage på kontraster og farvenøgle. Og så er gule undertekster bare så kikset. Lydsiden er udmærket, men ikke mere.

Der skal strammes op, hvis jeg skal betale efter prøvemåneden.


Du må have sat noget forkert op, eller have en skidt forbindelse. Jeg tjekkede også de film, og har smidt et par screencaps op fra iPhone.

No Country for Old Men - Screencap fra iPhone
No Country for Old Men - Screencap fra Filmz.dk anmeldelse

Det er sgu meget tæt på at være lig dvd-kvalitet. Vi snakker sikkert endda forholdvis hård komprimering og en streamingløsning? Når jeg ser Netflix derhjemme - står det oftest bedre end flere af mine zaptor kanaler.

Et par andre screencaps:

Rumrejsen 2001
Rumrejsen 2001
No Country for Old Men
No Country for Old Men
Dexter
Lig dvd-kvalitet??? Men når der reklameres med HD, skulle vi da gerne være tættere på bd-kvalitet? Jeg har netop tjekket, at mine indstillinger var rigtige og taget et ekstra kig på "There Will Be Blood". Det ser virkelig skrækkeligt ud. Langt, langt, langt dårligere kvalitet end mine HD-kanaler hos YouSee.

Hvad kan dette skyldes? Der er jo trods alt tale om to forskellige forbindelser, så jeg formoder, at det er i streamingen, at fejlen ligger? Hvilken internet-hastighed er minimum?
Gravatar

#60 Wangsgaard 11 år siden

Så har jeg også lige tilmeldt mig når nu jeg kan få det gratis resten af året:)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: