Gravatar

#41 Batsy 13 år siden

38# Oh ja kan jeg skam, hader bare det kedelig flade sporg, kan ikke forstå hvorfor fillen de ikke bare kan lære engelsk og så skal vi lære deres grimme sprog!

Jeg er bestemt ikke god til det, og bliver sikkert aldrig mere, for det sporg er så "krasser" sådan i halsen at det uhyrligt.

ps. Du oversatte det jeg bad om vel (;
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#42 The Flash 13 år siden

Fordi det generelt er producenterne der bestemmer, og penge kan få en til at gøre alt, selvom man ikke er tilfreds med det man gør.


Ja så kan jeg vel være fuldstændig ligeglad med at instruktørerne er imod det, de får jo alligevel deres penge, og de fleste film serier er jo endt med at blive malket helt tynde.

Når bundbevægelserne ikke passer føles det kunstigt og får mig fuldstændig ud af filmens illusion. Og hvordan i alverden skal man vurdere skuespillet når det er synkroniseret.


Det forstår jeg godt, men det er vel heller ikke udelukkende stemmen der afgør om skuespillet er godt, men også hvordan karrakteren reagerer, desuden når man skal lave en dvd anmeldelse får man jo som sagt også den mulighed at vælge original sproget med tekster.
Gravatar

#43 The Flash 13 år siden

Batsy (41) skrev:
38# Oh ja kan jeg skam, hader bare det kedelig flade sporg, kan ikke forstå hvorfor fillen de ikke bare kan lære engelsk og så skal vi lære deres grimme sprog!

Jeg er bestemt ikke god til det, og bliver sikkert aldrig mere, for det sporg er så "krasser" sådan i halsen at det uhyrligt.

ps. Du oversatte det jeg bad om vel (;

Tysk bliver talt af 20 gange flere folk end dansk så kom ikke og sig at det er grimt, intet sprog er pænt okay? dansk kan meget muligt også lyde grimt for tyskere.
Gravatar

#44 HelmerJ 13 år siden

Det skræmmer mig lidt, at nogen overhovedet ville forslå det. Endda et sted hvor andre ville opdage det.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#45 Batsy 13 år siden

43# Jeg er som sagt fra island, og vil sikkert flytte hjem og jeg må sige hva jeg vil, i dansker har trodsalt ytringfrihed :) ?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#46 The Flash 13 år siden

BN (39) skrev:
Rusty Nail (25) skrev:
Prøv at se hvor godt det her er synkroniseret


Hmm, lige pludselig virker Darth Vader lidt mere nazi-agtig end han plejer - men desværre også mindre frygtindgydende og langt mere banal.

Jeg hader synkronisering. Det tyske sprog lyder så fladt - og det samme gør det danske - i forhold til engelsk.

Synes han lyder meget bedre frygtindgydende og ondere på tysk.

Det engelske sprog er heller ikke perfekt f.eks. har de alle de tåbelige forkortelser.
Gravatar

#47 Bony 13 år siden

Rusty Nail (46) skrev:
Det engelske sprog er heller ikke perfekt bl.a. har de alle de dumme forkortelser.


God damn, det er epic det her! :D
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#48 Batsy 13 år siden

#46 You got to be jokeing right!?




Det epic, og meget bedere!


Dont worry troll i will feed you to you get fat!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#49 filmz-ab 13 år siden

Rusty Nail (1) skrev:
Vi bor jo i Danmark og der taler man dansk, og ikke dagligt engelsk, så passer det vel meget godt sammen at filmene også er på dansk.


Hoooold nu kæft mand. Jeg vil tro, at du stemmer på dansk folkeparti. Du minder squ om Pia og hendes parabol-ævl.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#50 The Flash 13 år siden

Fynboen (40) skrev:
Det var mere for at høre hvor langt du ville gå, i denne kamp for det danske sprog. Og i håb om at du ville påpege at oplevelsen ikke ville være den samme, hvis man satte en anden til at synge Bonos sange ind på dansk, for det er netop sådan jeg ville have det, hvis nogen synkroniserede udenlandske film til dansk.
En fantastisk skuespiller fremfører sine replikker med hele sin sjæl, og en dansk semikendis står og efter-indtaler de samme ord en onsdag formiddag i et lydstudie med en kop kaffe i hånden... vil den samme smerte være at høre i stemmen hos dem begge?

Men gør andre lande det? synes du virkelig at musik er vigtigere end film? og er plottet i musik ligeså vigtig som i film?

a@babo (49) skrev:
Hoooold nu kæft mand. Jeg vil tro, at du stemmer på dansk folkeparti. Du minder squ om Pia og hendes parabol-ævl.

Tak

Skriv ny kommentar: