Gravatar

#11 HonoDelLoce 13 år siden

frankdrebin (9) skrev:
Skal lige høre, jeg har ikke handlet på amazon.co.uk før.. Sker der noget ved at bestille en større mængde film af gangen? dvs. for ca 100 pund? Kan det blive snuppet i tolden eller hvordan foregår det?


Nej, der er ingen told-risiko whatsoever, da amazon betaler dansk moms :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12 OxxY 13 år siden

OG nu får man enda gratis fragt på order over 25£, så amazon er snart et helt hæderligt sted at handle. Nu mangler de bare at lave et interface hvor priserne står inkl dansk moms, så bliver det jo nærmest helt overskueligt at handle der.

Hvornår er de egentlig begyndt at trække den engelske moms fra først? For nogle år siden lagde de bare 25% oven i det hele :P
Gravatar

#13 Skeloboy 13 år siden

#12 - men er det ikke kun et juletilbud?
Gravatar

#14 OxxY 13 år siden

Skeloboy (13) skrev:
#12 - men er det ikke kun et juletilbud?

Niks http://news.softpedia.com/news/Amazon-co-uk-Rolls-...
Gravatar

#15 Thomsen 13 år siden

OxxY (12) skrev:
Hvornår er de egentlig begyndt at trække den engelske moms fra først? For nogle år siden lagde de bare 25% oven i det hele :P


Nej, det har de kun gjort ved bøger. Og det gør de sådan set stadigvæk. Men det hænger sammen med, at der ingen moms er på bøger i UK - så når du bestiller bøger fra amazon.co.uk, så vil prisen automatisk blive 25% højere.

Det kan derfor godt nogle gange betale sig at lede efter andre boghandlere, der ikke ligger under for samme krav om at afregne dansk moms. Amazon opvejer det dog ofte ved at have en lidt lavere udgangspris og ved deres fænomenale service.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#16 OxxY 13 år siden

Thomsen (15) skrev:
Nej, det har de kun gjort ved bøger. Og det gør de sådan set stadigvæk. Men det hænger sammen med, at der ingen moms er på bøger i UK - så når du bestiller bøger fra amazon.co.uk, så vil prisen automatisk blive 25% højere.


Aaaaah, jeg kan da også lære at tænke mig om :P Det er 100% derfor jeg husker det sådan. Jeg pleger at snyde og bedrage og købe mine bøger fra play, de fleste gange ka man få paperbacks for 6£ inkl fragt, det er sku svært at hamle op med :)
Gravatar

#17 Thomsen 13 år siden

Ja, det kan bestemt betale sig. Man kan også stadigvæk købe fra Book Depository, selvom de ikke officielt sender til Danmark længere. Man skal bare betale med PayPal i stedet for kort, så går bestillingen fint igennem.

Jeg har dog mest købt dyre fagbøger på det seneste, og her kan der godt nok være en del penge at spare i forhold til Amazon. Alligevel ender jeg ofte med at vælge Amazon - simpelthen pga. deres kundeservice.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#18 Skeloboy 13 år siden

#17 - jeg har altså bestilt fra Book Depository en del gange med Visa efterhånden...over Amazon, vel at mærke
Gravatar

#19 Highland Park 13 år siden

#18: Thomsen taler kun om køb foretaget direkte hos The Book Depository. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#20 Thomsen 13 år siden

#19 - Nemlig. Fordelen ved at bestille direkte fra Book Depositorys egen side er jo, at de har gratis fragt, hvor man - hvis man bestiller fra dem gennem amazons market place - skal betale for portoen.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: