Gravatar

#21 McPeter 13 år siden

Post-DK sprætter 3 ud af 4 pakker op for tiden - også for at tjekke om der er påført korrekt værdi udenpå...

http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2010/12/20/095810.ht...

Møg-land vi bor i... 80kr... kan kun lige akkurat få sendt en stor fadøl. :-(
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#22 jessup 13 år siden

Hvis man samarbejder om at snyde - hvad mange må gøre- kan det vel i mange tilfælde være svært at værdisætte varen. Er der nogen der kender den nærmere procedure? en ipad, en consol af en art er jo ligetil at den er for dyr, men en elektronisk digenot fra Japan eller Kina kan vel i princippet være svær at prissætte (svær at finde på en hjemmeside).

Hvad er procedure når de sprætter en pakke op?
This is just until June
Gravatar

#23 Thomsen 13 år siden

#22 - Hvis afsender er en forretningsdrivende, så søger de bare på vedkommendes hjemmeside og fastsætter prisen derfra.

Hvis de ikke kan finde en pris, men fornemmer, at den deklarerede værdi er for lav, så beder de dig om at dokumentere prisen (typisk ved en faktura eller en bankudskrift), før de frigiver pakken.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#24 jessup 13 år siden

Hvad med den gode gamle betegnelse "vareprøve"?:)

#22 tak for forklaringen - er der nogen der har været udsat for selv at skulle dokumentere en pakkes værdi?
This is just until June
Gravatar

#25 chandler75 13 år siden

jessup (24) skrev:
#22 tak for forklaringen - er der nogen der har været udsat for selv at skulle dokumentere en pakkes værdi?


Jeg havde bestilt nogle brugte cd'er fra eBay på et tidspunkt, som de pakkede op og ville se en faktura på. Eftersom Post Danmark inkluderer forsendelsen i bagatelgrænsen på 80 kr. (hvordan det kan retfærdiggøres, ved jeg ikke) nåede det samlede beløb op på 130 kr. (70 kr. for cd'er og 50 kr. for forsendelse).

Derfor klippede jeg linjen med forsendelse og totalpris af fakturaen fra eBay, inden jeg sendte den ind til Post Danmark. Og fik da så også tilsendt mine cd'er uden at skulle betale ekstra.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#26 Thomsen 13 år siden

#24 - Ja, jeg har prøvet det adskillige gange. Normalt ordner jeg det bare per mail til den adresse, som Postdanmark angiver i deres brev. Det eneste irriterende ved den fremgangsmåde er, at man ikke får nogen bekræftelse på, at de har modtaget ens dokumentation. Så man kan gå og vente og tvivle, indtil pakken lige pludseligt dumper ind.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#27 Popeye 13 år siden

chandler75 (25) skrev:
Jeg havde bestilt nogle brugte cd'er fra eBay på et tidspunkt, som de pakkede op og ville se en faktura på. Eftersom Post Danmark inkluderer forsendelsen i bagatelgrænsen på 80 kr. (hvordan det kan retfærdiggøres, ved jeg ikke) nåede det samlede beløb op på 130 kr. (70 kr. for cd'er og 50 kr. for forsendelse).

Derfor klippede jeg linjen med forsendelse og totalpris af fakturaen fra eBay, inden jeg sendte den ind til Post Danmark. Og fik da så også tilsendt mine cd'er uden at skulle betale ekstra.

Er reglerne ikke sådan, at hvis varens beløb eks. forsendelse er under bagatelgrænsen, skal der ikke betales moms. Hvis varens beløb eks. forsendelse er over bagatelgrænsen, skal der betales moms af varen og moms af forsendelsen ?
...and then some
Gravatar

#28 Thomsen 13 år siden

#27 - Jo, men der var engang nogle problemer med, at Post Danmark tolkede reglerne på én måde, og Skat på en anden måde. Det er dog, så vidt jeg ved fra diskussioner på dahf.dk, fortid nu.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: