Gravatar

#1 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kære forum

Jeg kigger på disse to:

http://www.hifiklubben.dk/Products/samsung-ue65f90...

Vs

http://www.hifiklubben.dk/Products/samsung-ue65f80...

Nogle tech heads der kan give et fingerpeg om det ekstra guld er det værd?

Det er primært til STREAMING og IKKE til Blu-Ray mv. Får jeg overhovedet noget ud af at købe så dyrt et tv med den nuværende streamingkvalitet?

Pfh tak

doom
Doctor Last Warning
Gravatar

#2 gi-jones 10 år siden

Uden at kalde mig tv-ekspert, så bruger jeg temmelig mange kræfter på formater, videostandarder osv. Personligt ville jeg nok vente et års tid med at hoppe på UHD-vognen, både for prisens skyld (der helt sikkert kommer til at rasle ned) og for at se i hvad retning tingene går. Der er ikke mange muligheder endnu for rent faktisk at vise 4K content og som jeg ser det er alle døre åbne for hvad den primære platform i den retning bliver, inklusiv at det måske slet ikke slår igennem til hjemmebrug (usandsynligt, men måske).
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

gi- det giver god mening. Det er vel sjovere at kaste 22k efter et top fjernsyn hvert 6. år, som performer lige over de nuværende signaler end at kaste 36k efter et top-top-top fjernsyn hvert 9. år, som så i de første år performer efter en futuristisk måske-overligger. Hvis du kan følge :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#4 gi-jones 10 år siden

Men 22K er jo også et dyrt fjernsyn :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 Åkepool 10 år siden

gi-jones (4) skrev:
Men 22K er jo også et dyrt fjernsyn :)


Ikke hvis man har penge nok ;)

For mig er 2K et dyrt fjernsyn.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3552258220] 10 år siden

Som Gi-Jones er inde på så er UHD, på nuværende tidspunkt ikke pengene værd da kildematerialet simpelthen ikke er til det.

Det er ganske vist et ganske flot TV og giver et flot billede, nu er jeg godt nok også en anelse farvet, men merprisen for det er ikke det værd. Derudover er det også det første spadestik i den nyeste teknologi og jeg ved at Samsung i øjeblikket investerer meget tid i netop denne teknologi, så der kommer ganske sikkert endnu bedre TV når kildematerialet også begynder at blive udgivet til det.

OLED er dog mere interessant synes jeg og, tror jeg, kommer til at blive den største "revolution" indenfor skærmteknologi i fremtiden.

Når alt dette er sagt, så er UE65F8005 et rigtig fint TV, især hvis man går op i streaming. Du skal dog også være opmærksom på, at der i øjeblikket er problemer med Smarthubben på udvalgte TV, i netop F serien. At de simpelthen ikke kan forbinde til smarthub serveren, på trods af at der er Internet adgang. Det er rent faktisk noget der har stået på i et stykke tid. Så hvis du har mulighed for det, så prøv at få det afprøvet i butikken for at se om den kan forbinde til smarthubben.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#7 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

gi-jones (4) skrev:
Men 22K er jo også et dyrt fjernsyn :)


Alt er relativt :-) Min datter fik i dag på sin 6 års fød. dette af min kone og mig:

http://www.hifiklubben.dk/Products/samsung-ue40f65...

Vi har lige fået fræset ny el i hele hytten med udtag til Sonos + tv gemt bag udstyret. Der er el, coax og bredbånd på væggen bag hvert tv i hvert rum. Det er mega svedigt og nu mangler jeg bare giga alteret til stuen - hence denne tråd :-)

Doctor Last Warning
Gravatar

#8 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Whispering Horse (6) skrev:
SDu skal dog også være opmærksom på, at der i øjeblikket er problemer med Smarthubben på udvalgte TV, i netop F serien. At de simpelthen ikke kan forbinde til smarthub serveren, på trods af at der er Internet adgang. Det er rent faktisk noget der har stået på i et stykke tid. Så hvis du har mulighed for det, så prøv at få det afprøvet i butikken for at se om den kan forbinde til smarthubben.


tak for tippet! :-) Jeg er dog ikke helt med, ud over at jeg ved der er en smarthub knap, for at være ærlig. Hvad er smarthub-serveren for noget?
Doctor Last Warning
Gravatar

#9 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det min datter har fået har i hvert fald ikke problemer med Netflix app via smarthub
Doctor Last Warning
Gravatar

#10 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det blev denne - får det i morgen! :-)

http://www.hifiklubben.dk/Products/samsung-ue65f80...
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: