Gravatar

#1 sluppermand 11 år siden

Hvorfor dog tage The Wire op igen? Er den ikke blevet diskuteret til døde? Svaret er: fuck' no!!

Efter endnu et gensyn med verdens bedste tv-serie, gik det op for mig at jeg aldrig vil træt af at se The Wire, diskutere the Wire og tænke på the Wire. Derfor vil jeg kæmpe for at denne tråd bliver ved med vende tilbage. Hvis jeg kan overtale bare én person til give sig i kast med denne mastodont af en serie, er jeg glad. Elwood og PredatorX, hjælp mig med at sprede budskabet.

Til at starte med vil jeg lige smide tre minisodes op. Det er tre små afsnit der hver fortæller noget baggrundshistorie om henholdsvis Prop Joe, Omar, Bunk & McNulty. Guf for the Wire fans og spoilerfrit for nyankommne.

[url= Omar (1986)[/url]

[url= Bunk met McNulty (2000)[/url]

[url= Prop Joe (1962)[/url]

Husk at tråden skal være spoiler-fri. Straffen for at spoile noget fra the Wire er et besøg fra Brother Mouzone.
"Morte ai porcelli!"
Gravatar

#2 elwood 11 år siden

Eller den syngende og dansene Omar 8-)

Well det jo svært og starte ud, og så også undgå spoiler, men jeg kan stadigvæk huske der er en karakter der er mange i serien, men en som vi introduceres, for, og jeg kan huske jeg bare sad og tænkte jeg havde regnet den person ud, og vidste reaktionen fra den person, men der sker ret hurtigt et fuldstændig karakterskift med personen, som gjorde at det blev ved med og være en af mine farvorit personener og følge, og især i de senere sæsoner, hvor personen virkelig oplever ting, og er nødt til og tage et standpunkt mod systemet.

Kryptisk start I know, men det er bare så godt skildret.
jeg snakker self. om Warning der nævnes en karakters navn i spoileren
Prez
men det er blot for at The Wire fans kan relatere mere til det.

Men for nykommende, så er det bare en perfekt person skildring af en persons udvikling.

Sæson 1 af en serie er jo næsten altid den bedste, fordi vi her introduceres for universet, og det er da klart også en af topperne, men damm Sæson 2 er noget af en rollercoaster følses mæssigt, der skal self. ikke spoiles noget men igen er det personskildringen der er så emminent, at selv personen man måske rent kliche mæssigt normal ikke rigtig holder af, så ender de med her og være nogen af de stærkeste personer, slut billederne i sæson 2 rammer mig stadigvæk hårdt.

Jeg har en del gange snart haft den samme snak med gi-jones herfra forummet af, som er min ven, om hele det aspekt med at krimiserie i dag er så hightech og laver ting så utroværdig, der er altid en goth tøs, der kan finde alt muligt info bare ved og hammer febrilsk på et tastatur.

Eksemplet er nævnt mange gange af mig, men læg mærke til hvordan de to lidt for streetsmarte gadebetjente får en lektion i how to follow the money trail, ved en gammeldags metode med kiggen gennem arkiver, her får man altså en smule "ondt" ondt af politiet fordi damm det er ikke noget som en hip goth tøs kan finde ved blot og hammer i tasterne.

Jeg elsker hele den scene, hvor det går op for dem, hvad det indebære 8-)

Børnene i serien er også fænomenalt castet, alle samme levere de pragt skuespil, og det er satme hårde emner de skal stå over for gennem serien.

Chess scenen skal bare lige nævnes, nu skal det her jo heller ikke blot være en opremsning af scener osv. men mere omkring, hvad det er som får den til og fungere så godt, og det er hele dramaet, historien, og skuespillerne, vi griner af McNulty når han igen forpurre det hele, og andre gange ryster vi på hovedet og tænker nærmest højlydt "nej McNulty din idiot, hvorfor gjorde du nu det"

Så er det emnerne vi kommer ind over, springer lige over sæson 2 da den er lidt speciel, men ellers så ser vi både tingene fra Politiets side, men også forbryderne, som flere gange faktisk er mere intressant, fordi de er også mennesker der blot prøver og klare sig igennem dagen, senere hen møder vi den politiske side, som der jo altid er, Ordet Juke the stats blir brugt en del, fordi det handler jo blot om at få tingene til og se pænt ud på papiret, og... og i pressen, som vi også møder, og følger en grupper jopurnalister, der også har deres problemer, og ting som de skal slåsse med for at få den gode historie, eller for og føle sig som et mennesker de selv kan respektere.

Det er en serie som tager sin tid om at komme i gang, men giver man den tiden, så vil man være vidne til en af de bedste, hvis ikke den bedste politiserie i lang tid.





J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 sluppermand 11 år siden

#2 Med spoilerfrit, mente jeg egentlig også bare at man skal gøre opmærksom om ens indlæg indeholder spoilers eller ej.

Her er lidt god læsning for dem der har set the Wire: The Genesis and the Genius of the Wire - spoilers ;)
"Morte ai porcelli!"
Gravatar

#4 elwood 11 år siden

Ahh men jeg tænkte der også sku være noget og læse for dem som ikke har set serien også 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 sluppermand 11 år siden

#4 Mos def man!

Jeg er i øvrigt igang med noget så nørdet som at skrive digte dedikeret til the Wire. Coming soon :)
"Morte ai porcelli!"
Gravatar

#6 elwood 11 år siden

Men har du set den her Musical spoof der er lavet, det var den jeg referede til med den Syngende Omar, hvor de fleste er med i, McNulty spilles dog af en anden, det er blot en trailer nogen har lavet.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 sluppermand 11 år siden

#6 Nej, men jeg finder den lige på nettet. Det skal da ses :)

Har du set denne her [url= film[/url] med Lance Reddick (Cedric Daniels) Det er så sjovt at det er til at skide i bukserne over ;)

Denne her er også god [url= Wire med dåselatter[/url]
"Morte ai porcelli!"
Gravatar

#8 elwood 11 år siden

Du flækker af grin over Omar!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 sluppermand 11 år siden

Fuck jeg har lige fundet den og set den her [url= Wire - Musical spoof[/url]. Hvordan har jeg misset den her. Fandme morsomt :) Omar dancing!!! Thanks for that
"Morte ai porcelli!"
Gravatar

#10 elwood 11 år siden

Cedric Daniels,
Den karakter han blir bare røvrendt på det groveste, det er så synd for ham, den måde han slæbes igennem det hele, når han egentlig blot vil udføre et godt arbejde.


Felicia Pearson lille comment er nu også ganske munter, når man kender hende fra serien, det er vidst en svag nderdrivelse, og sige det lægger langt væk fra hendes karakter i serien 8-)

Hehe Toys R me last frame, så kan man se den gode gamle sure Cedric igen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: