Gravatar

#11 filmz-larsdp 18 år siden

hmm et emne som er debateret meget og som alle har en mening om :-) også mig, hehe

Hvis du vil lave film så skyd på film, jeg har endnu ikke set et amatør forsøg på at lave filmlook som holder og har selv forsøgt på det meget længe. Man kan få sin DV til at blive mere film'ish men det bliver sku aldrig den ægte vare. Mit bud, glem filmlook på DV men spar i stedet op til at bruge film og brug tiden på at lave et godt manuskript, sælg din krop til forskning som Robert Rodriguez og tjen penge til at købe film eller tænk anerledes som Daniel Myrick og Eduardo Sánchez og brug DV kreativt men GLEM tanken om at få DV til at ligne film.
Gravatar

#12 gi-jones 18 år siden

Hmm. Rodriguez skyder ikke på film mere...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#13 filmz-vassago 18 år siden

Er der nogen grund?

De 2 typer kameraer er stort set identisk (mht specs), og når du skyder på film, skal det vel også scannes ind som DV for at kunne behandles - og så igen ud på film...

Hvorfor så ikke skyde det DV, smide det ind uden tab - og så køre det ud på film ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#14 gi-jones 18 år siden

Altså de "rigtige" filmfolk får det jo scannet ukomprimeret i en eller anden monsteropløsning, så ja, der er da masser af forskel, men prisen gør det umuligt for nogen amatører at være med.
Gravatar

#15 filmz-vassago 18 år siden

Selvom at man scanner det ukomprimeret - så er det jo kun indefor de max rammer som det pågældende format tillader. Hvis man scanner i 4K - så bliver det jo ikke bedre end det, heller ikke selvom at man sikkert kunne scanne langt højere.
Gravatar

#16 gi-jones 18 år siden

Nej, men det bliver da helt sikkert bedre end almindelig interlaced dv
Gravatar

#17 filmz-vassago 18 år siden

jo jo, men nu var det også kun en kommentar til #11, der skriver:

...GLEM tanken om at få DV til at ligne film.

Du vil sagtens kunne gå ud og skyde f.eks x antal mins diverse naturbilleder, gågade whatever på både film og diverse pro. digital video formater - uden at du vil kunne se forskel efter en kærlig omgang i AE, Combustion eller lign.
Gravatar

#18 gi-jones 18 år siden

Det er jeg fuldstændig enig i, og jeg tror ikke det varer længe før film er en uddøende art. Spielberg holder nok aldrig op, men han bliver sikkert også den sidste.
Gravatar

#19 filmz-larsdp 18 år siden

#17 ...måske jeg har misforstået det hele men jeg har aldrig set noget tæt på filmlook fra et consumer DV cam. Måske i har nogle links osv som kan vise mig at jeg har misforstået og at det nemt kan lade sige gøre og gerne de tricks man kan lave i post :-)
Gravatar

#20 filmz-vassago 18 år siden

snakker du miniDV - eller snakker du bare DV generelt - for der er jo en væsentlig forskel. DV inkl. bla. XD, DVCPROHD osv.

Skriv ny kommentar: