Minidisk skulle efter "hvad jeg ved" gerne være 100% identisk med en almindelig cd, da der er udgivet musik på MD mediet for maaange år siden.
Men kvaliteten ligger nok i hvilken mikrofon man bruger.
#9 Din ipod vil nok være col nok, bare sørg for at den optager i så højeste kvalitet som mulig, ellers mindsker du dine muligheder med lyden. Men alt afhænger jo også af projektets kvalitet og ens ambitioner. Nu er jeg jo "lyd" mand, og TÅLER ikke dårlig lyd lol.
Jep, det er udgivet musik på mediet, men af gode grunde kan det ikke være i samme kvalitet som CD. :)
På en standard MD kan der kun være 140MB data, mod 640-700MB på en CD. Dog er der et nyere format, ved navn HI-MD, hvor der kan være 1GB pr. skive, men det kræver så også en speciel MD-afspiller/optager.
Jeg havde selv en MD-afspiller/optager på et tidspunkt, og der var hørbar forskel på en MD og en CD, også selvom begge var originalprodukter.
#14 I så fald, skal du nok ikke tage udgangspunkt i din Ipod hehe. Jeg mener at ipods godt kan, men er ikke sikker. Er det egentligt normanlt at der ikke er hul til "audio in" stik på kameraer, lyder lidt besværligt.
En stor del af de MP3-afspillere der kan optage lyd, optager som regel kun i mono og i ret skidt kvalitet, fordi de kun er beregnet til at bruge som f.eks. diktafon. :)
#11 filmz-Kadann 18 år siden
Optager en minidisc-optager ikke i dårligere kvalitet end hvad man normalt kan opnå på cd?
#10 -
http://en.wikipedia.org/wiki/Minidisc
#12 lasse78 18 år siden
Men kvaliteten ligger nok i hvilken mikrofon man bruger.
#9 Din ipod vil nok være col nok, bare sørg for at den optager i så højeste kvalitet som mulig, ellers mindsker du dine muligheder med lyden. Men alt afhænger jo også af projektets kvalitet og ens ambitioner. Nu er jeg jo "lyd" mand, og TÅLER ikke dårlig lyd lol.
#13 filmz-Kadann 18 år siden
Jep, det er udgivet musik på mediet, men af gode grunde kan det ikke være i samme kvalitet som CD. :)
På en standard MD kan der kun være 140MB data, mod 640-700MB på en CD. Dog er der et nyere format, ved navn HI-MD, hvor der kan være 1GB pr. skive, men det kræver så også en speciel MD-afspiller/optager.
Jeg havde selv en MD-afspiller/optager på et tidspunkt, og der var hørbar forskel på en MD og en CD, også selvom begge var originalprodukter.
#14 kasper0204 18 år siden
#15 lasse78 18 år siden
#14 I så fald, skal du nok ikke tage udgangspunkt i din Ipod hehe. Jeg mener at ipods godt kan, men er ikke sikker. Er det egentligt normanlt at der ikke er hul til "audio in" stik på kameraer, lyder lidt besværligt.
#16 filmz-Kadann 18 år siden
#17 kasper0204 18 år siden
De eneste stik der er, er:
DV-stik
AV-stik
Stik til opladeren...
Og så viddt jeg ved, så kan man ikke tilslutte mikrofoner til nogle af de stik, desværre... Ellers havde jeg helt klart brugt den løsning...
Men ellers må vi bare sidde og optage stemmer på filmen til sidst :) Der er alligevel ikke så mange dialoger, også er det også meget sjovt :p