Der hvor filmen knækker er i selve historien, der er lovligt tyndbenet til et så stort anlagt værk. Asterix og Obelix er et så velfungerende og besnærende komisk par, at det virker ufatteligt at lave en film om dem og ikke unytte dem mere. I stedet stjæler vikingerne alt rampelyset. Asterix tegneserierne har altid benyttet massevis af anakronismer, men de forsøg der er på at opdatere historien med sms-jokes og popsange fremtræder temmelig påklistrede her. Den bedste del af filmen er, underligt nok, de ikke-animerede billeder, der bliver vist under rulleteksterne. Her er der virkeligt opfindsomhed og kløgtige ideer at finde. Hvorfor i alverden smittede de dog ikke mere af på selve filmen?
“Asterix og vikingerne” er en ganske fornøjelig men temmelig ordinær oplevelse, der ikke hæver sig synderligt over de typiske tegnefilm. Flot er den, men der er ikke meget tyngde i denne bautasten.
#11 enfilmnørd 18 år siden
Syntes faktisk den var ret sjov(Det syntes jeg tit, når det er tegnefilm), og klart bedre end den sidste("Asterix i Amerika", føj den var dårlig). Det er rigtigt af det er en børnetegenfilm, og humoren er ikke på højde med tegneserien(altså den af papir), men som "Feel good"-film fungere den godt. Jeg blev personligt i godt humør af den. Tegnestilen er genial, og vikingernes kolde nord er stemningsfuld. Musikken syntes jeg også er okay, uden dog at være noget særligt.
Derfor
IV / VI
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#12 filmz-Kadann 18 år siden
IMDb render vist med en halv vind. :) På Komiks.dk var der et foredrag med instruktøren af filmen, som fortalte at filmen var optaget med engelsk tale originalt, hvilket han selvfølgelig også anbefalede at man så den med. :)
#13 filmz-Bluhm 18 år siden
#14 PredatorX 18 år siden
Oki:-) Så vil jeg sgu også se den engelske.
#15 18 år siden
#16 Nikmi 18 år siden
:P
#17 x marks the spot 18 år siden
Paul Giamatti : Asterix
Brad Garrett : Obelix
Sean Astin : Justforkix
Evan Rachel Wood : Abba