Det bedste ved Schmidts film er det tekniske. Den er flot fotograferet, og effekterne er ganske udmærkede. Vi ved jo godt at danske gyserfilm ikke har samme budget som ditto amerikanske, men i “Bag det stille ydre” har man udnyttet ressourcerne godt på dette område. Samlet set er filmen en skuffelse, og man kan kun trække på skuldrene af de forsøg, der bliver gjort på at skræmme publikum. Og det er ærgerligt, når der nu endelig kommer en dansk gyserfilm. Det er jo ikke fordi de ikke kan, Dennis Jürgensen og Martin Schmidt; De film, der tidligere er kommet ud af deres samarbejde er da bestemt gode for et gys eller to. Men det gik så bare ikke denne gang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 NOWhere 19 år siden

Denneher film er simpelthen så dårlig! Den er ikke endgang bare lidt uhyggelig, og så er manuskriptet sindssygt lamt. Dialogen er lige til at grine af, og selve plottet er temmelig tyndt! Jeg var vikrelig skuffet, for Sidste Time og Mørkeleg, som jo er lavet af de samme to (dennis og martin) var da i det mindste lidt scary. Her er der ingen tvivl om, at Martin Schmidt har troet, at den hellige grav var velforvaret, fordi han har mødt de rigtige folk, så filmen ser ordentlig ud, men uden noget at fortælle, dur en vidst ikke.
Gravatar

#12 filmz-københavner250 19 år siden

Jeg synes filmen er på en måde lidt forudsigende nogle gange, men den holder det uhyggelige og herlige skuespillere, selvom der også er mange overraskelser...Den var i hvert fald god:-)
Gravatar

#13 filmz-tinze 19 år siden

Jeg synes det er en god film, og vil sgu gerne se den igen. var inde og se den med nogen af mine venner, og de sys alle den var god. Så forstår ikke alle snakker dårligt om den.
Gravatar

#14 NOWhere 19 år siden

Der vil da sikkert være nogen, som lader sig skræmme af Bag det stille ydre's billige tricks, men det gør det ikke til en god film.

Spoilers:
Hvem bygger en udestue/tilbygning af rester af et nedbrændt hus? Hvorfor skal Andrea Vagn jensen "vågne" op igen til sidst? Hvorfor svæver hende pigen over søen, som koger, det ser da meget godt ud, men det har intet med historien at gøre? Hvad skal vi med det der hjemmevideoagtige "øje" som filmer folk i smug?
Spoilers slut

Det hele er bare vildt grinagtigt og set meget bedre andre steder. Hvad sker der for dialogen?! Det hele virker som et afsnit af "Er du bange for mørke?" Bare med bedre effekter. Martin Schmidt har fået flere penge, men aner ikke hvad han skal bruge dem på, lader det til.
Gravatar

#15 filmz-annimortensen 19 år siden

Gravatar

#16 filmz-gimleno1 19 år siden

#14 Vedr. det med pengene tror jeg nu ikke han har haft enorme mængder, filminstituttet er ikke inde over overhovedet, det hele er financieret af Wise-Guy og Scanbox..

#15 Man undrer sig over hvorfor det link er relevant her når manden slet ikke er med i filmen???

Denne film var dog ikke for heldig, jeg ledte og ledte efter gode kvaliteter men stod stadig tilbage med en tom fornemmelse og plat smag i munden - det KAN gøres bedre!
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#17 filmz-bullettooth 19 år siden

...dansk udgave af What lies beneath, var det første der slog mig da jeg så traileren. Tror ikke den skal ses i biffen!
--------- for rent ---------
Gravatar

#18 NOWhere 19 år siden

Nej jeg tror absolut heller ikke, der har været et enormt budget, hvilket jeg heller ikke har skrevet, men jeg mener bestemt, der er tale om et større beløb end f.eks. Sidste Time el. lign., som da bestemt var en meget mere interessant gyser!
Gravatar

#19 filmz-gimleno1 19 år siden

#18 Ja, men nu er budget jo altså ikke nødvendigvis ikke nok til at lave en god film, se bare War of the Worlds som er en kiks uden lige rent handlingsmæssigt
..my hovercraft is full of eels..

Skriv ny kommentar: