“Brick” er en herlig og djævelsk opfindsom cadeau til klassisk film noir, der var uheldig ikke at få biografpremiere herhjemme i Danmark. Hvis man føler, at krimigenren trænger til en saltvandsindsindprøjtning, så vil man garanteret nyde “Brick”, der svælger i originalitet og frydelige twists. Transferet er fint om end ikke prangende, mens skivens Dolby Digital 5.1 mix er formidabelt. Udover et par ubetydelige trailere er her intet ekstramateriale, men for nysgerrige sjæle er udgivelsen alligevel et must. Det er også prisværdigt, at Nordisk Film har valgt at smække et retfærdigt og forholdsvis beskedent prisskilt på udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 16 år siden

#9, faktisk 100 kroner næsten overalt - i hvert fald i samtlige butikker, jeg har besøgt. Måske bortset lige fra Laserdisken :-) Og det er, som skrevet i anmeldelsen, et glimrende initiativ fra Nordisk Films side.
War. War never changes.
Gravatar

#12 filmz-gofferoffer 16 år siden

Ja, som de fleste allerede har sagt, er Brick en diskret perle, som ikke bør overses. Den har en fed æstetik, og skuespillet er simpelthen fantastisk. Det er simpelthen uovertruffent, filmens smalle budget taget i betragtning. Den kan helt klart anbefales.

Håber klart, at hr. Johnson disker op med en håndfuld gode film med samme stabile kontrol, for denne er virkelig imponerende.

5 / 6
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#13 blahblah 16 år siden

Jeg elsker filmen, selvom meget af det føles lidt forceret. Men rigtig god film, men hvorfor kommer anmeldelsen først nu? Jeg så filmen på DvD for mange måneder siden.
Gravatar

#14 chandler75 16 år siden

# 13 Se # 8 - 9
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#15 The Insider 16 år siden

#13, se #9
War. War never changes.
Gravatar

#16 The Insider 16 år siden

I'm too slow :-)
War. War never changes.
Gravatar

#17 McPeter 16 år siden

Fantastisk film - bare en skam af endnu en dansk udgivelse af en god film sutter ifm. ekstramateriale. Hvordan kan de blive ved med at brokke sig over man køber film i udlandet når de ikke engang gider udbyde samme produkt?

Har den på R2UK og glæder mig meget til at få hørt kommentarsporet fx...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#18 lagoni 16 år siden

Underlig film. Jeg ved ikke helt om jeg ikke forstod den eller om den bare var dårlig, men tror den sikkert er bedre hvis man er film noir-fan. Den virkede som om den prøvede at være satire/komedie af og til, men det var hverken sjovt eller smart. Skuespillet var sikkert ok, der er bare et eller andet ved den der gjorde den ret dårlig for mig. Virker som om den er anderledes bare for at være anderledes og ikke rigtig tænker over hvordan det virker. Jeg kedede mig i hvert fald, men fik den da færdiggjort. Lige nu får den 3/10.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#19 lagoni 16 år siden

Jeg har for øvrigt en leje-dvd jeg sælger billigt, hvis nogen skulle være interesserede...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: