De fleste filmgenrer er mere eller mindre levedygtige set over tid. Det understreges af zombiefilmen “Day of the Dead”, der ganske vist er en genindspilning, men ikke desto mindre giver dødsstødet til en subgenre, som George A. Romero i og for sig grundlagde. Frem for at spilde sin tid på endnu en forfejlet gentagelse, vil publikum være væsentligt bedre tjent med at bruge tid på originalerne i netop Romeros tidsløse kultfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Collateral 14 år siden

Mildest talt mislykket film. Helt enig i karakteren 1/6.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12 Kruse 14 år siden

Lord Beef Jerky (10) skrev:
Heh, jeg kan faktisk næsten bedre lide denne end remaket af Dawn Of The Dead.

Har du overvejet at få foretaget en mentalundersøgelse? :P
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 14 år siden

#12 Du har faktisk selv været inde på det i en tråd... jeg foretrækker film af karakteren 1, 4, 5 og 6... Dawn Of The Dead remaket er en 3'er og denne er en 1'er, derfor er den i mit syge sind en bedre film =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 Kruse 14 år siden

Baaaah.....Dawn of the Dead remaket er bedre end middelmådig :)
Gravatar

#15 Collateral 14 år siden

#13: Jeg kan godt følge dig lidt, men synes fejlene heri er af mere frustrerende karakter end de er morsomme.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 14 år siden

#14 Hvorhenne? Det er blot en upbeat version af den gamle og dermed ufattelig tidstypisk. Den har da sine højdepunkter hvilket skyldes et højt tempo, et højt budget og rigelige mængder med blod, men ideerne er noget udvandede i sidste ende, karaktererne stereotypiske skabeloner og slutningen decideret åndssvag. Jeg holder fast på min 3/6'er efter første gensyn i hvert fald, selvom den første omgang med filmen nok var en lille 4/6'er.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 Kruse 14 år siden

#16: Hmmm, det er for lang tid siden at jeg så den, så jeg kan ikke lige komme med et fornuftigt og sofistikeret svar. Istedet får du så et ufornuftigt og usofistikeret svar: Pffft, typisk hipster forklaring!!!

;)
Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 14 år siden

Heh, måske er Harold & Kumar ikke noget for mig alligevel så =)

Skriv ny kommentar: