Sacha Baron Cohen har nu fire spillefilm på samvittigheden som skuespiller/manuskriptforfatter, og hvor de to seneste (“Borat” og “Brüno”, hvis nogen skulle være i tvivl) virkelig var morsomme, fordi de i både stil og form var grænseoverskridende i en nærmest uforsvarlig grad, så er “Diktatoren” ikke andet end en simpel, plat komediefilm, der aldrig misser chancen for at lave en sexjoke med arabisk accent. Dog fungerer dens politiske satire overraskende godt, og så ser den samtidig nydelig ud på BD og lyder fremragende. Så har man mod på toilethumor og ligefrem en masse ekstramateriale med den slags, jamen så bør man bestemt tjekke “Dikatoren” ud på Blu-ray – men jeg springer dog over!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Tarantrier 11 år siden

#6: jeg forstår ikke helt din kritik...? Min pointe i anmeldelsen er jo netop, at det politiske projekt (og her nævner eksplicit slut-monologen, som du citerer fra) er det, som fungerer helt perfekt i filmen. Jrg synes så bare ikke, at den på nogen måde er morsom, hvilket jeg i øvrigt heller ikke kan læse ud af dit indlæg.

Beklager hvis jeg kom til at skrive "mellemøsten", når han kommer fra Afrikas Horn/Nordøst Afrika - landets placering er sgu ikke noget, der lægges enormt meget vægt på i filmen, og Aladeen er jo først og fremmest blot en parodi på vores opfattelser af arabiske/mellemøstlige/muslimske diktatorer.

Min pointe er bare - du kan kalde mig mange ting, men politisk uenig med filmen, det er jeg i hvert fald ikke...!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#12 elitehater 11 år siden

Brodersalsa (8) skrev:
Forsigtig Johan, du skulle nødig føle EliteHater's vrede! Han er jo trods ret god indenfor sit felt!


Hvis du rent faktisk kunne lave en sætning der giver mening ville du måske have en pointe.
Gravatar

#13 elitehater 11 år siden

Tarantrier (11) skrev:
#6: jeg forstår ikke helt din kritik...? Min pointe i anmeldelsen er jo netop, at det politiske projekt (og her nævner eksplicit slut-monologen, som du citerer fra) er det, som fungerer helt perfekt i filmen. Jrg synes så bare ikke, at den på nogen måde er morsom, hvilket jeg i øvrigt heller ikke kan læse ud af dit indlæg.

Beklager hvis jeg kom til at skrive "mellemøsten", når han kommer fra Afrikas Horn/Nordøst Afrika - landets placering er sgu ikke noget, der lægges enormt meget vægt på i filmen, og Aladeen er jo først og fremmest blot en parodi på vores opfattelser af arabiske/mellemøstlige/muslimske diktatorer.

Min pointe er bare - du kan kalde mig mange ting, men politisk uenig med filmen, det er jeg i hvert fald ikke...!


Lidt faktuelle korrekte ting ville hjælpe
Gravatar

#14 elitehater 11 år siden

The Insider (7) skrev:
Jeg var personligt også vild med "Diktatoren", men hvis du med "personlig bias" mener "personlig mening", så skinner det igennem i alle anmeldelser i alle medier.


En del af de ting i laver er det væsentligt mere tydeligt end de få ting i rent faktisk laver der er unbiased.
Gravatar

#15 MMB 11 år siden

elitehater (14) skrev:
En del af de ting i laver er det væsentligt mere tydeligt end de få ting i rent faktisk laver der er unbiased.


Hvis du rent faktisk kunne lave en sætning, der giver mening, ville du måske have en pointe.
Gravatar

#16 elitehater 11 år siden

Foeller (15) skrev:
Hvis du rent faktisk kunne lave en sætning, der giver mening, ville du måske have en pointe.


Har du rent faktisk en mening eller tager du den på slum som du plejer?

Og ironi går dig helt forbi?
Gravatar

#17 MMB 11 år siden

Min mening er, at dine posts i denne tråd er fjendtlige og dumme. Derudover er din kritik omkring anmelderens brug af Mellemøsten i stedet for Afrika ret søgt.
Gravatar

#18 elitehater 11 år siden

Foeller (17) skrev:
Min mening er, at dine posts i denne tråd er fjendtlige og dumme. Derudover er din kritik omkring anmelderens brug af Mellemøsten i stedet for Afrika ret søgt.


Det er fair nok. Hvad har du bidraget med?

Personlige meninger er jo altid åbne for kritik/analyse. Er det derfor du ikke kommer med noget som helst af værdi men bare kritiserer/analyserer?
Gravatar

#19 MMB 11 år siden

elitehater (18) skrev:
Det er fair nok. Hvad har du bidraget med?


Kritik af din opførsel.
Gravatar

#20 elitehater 11 år siden

Foeller (19) skrev:
Kritik af din opførsel.


Og du er sådan en stor dreng

Skriv ny kommentar: