“Ekstremt højt & utrolig tæt på” er en noget nær perfekt beskrivelse af tab og den afgrund, som man så let kan falde i. Det er en bevægende beskrivelse af den kærlighed mellem forældre og børn, der ikke altid kan vises, og som så let kan misforstås. Stephen Daldry anerkender, at den 11. september 2001 var en følelsesladet dag for hele verden, og derfor har han lavet en film, der beskriver den stemning, der med al selvfølgelighed ligger i farvandet på sådan en tragedie. Og han har gjort det fænomenalt. Intet mindre.
#11 Kiksmann 12 år siden
#12 Foxxander 12 år siden
#13 MMB 12 år siden
Nej, jeg slagter anmelderen for at være spot off uden at have set filmen...
Selvfølgelig har jeg set den.
#14 Skeloboy 12 år siden
#15 Nicki52 12 år siden
Uhh, det er han langt fra og han bærer filmen flot. Jeg kan bare ikke se ham i andet end den rolle nu, for han er så dygtig. Og han har virkelig en beskidt mund der får en til at lysne lldt op, for det han siger, regner man ikke med.
Kan ikke sige noget negativt om filmen, da den er fantastisk. Enig med Nadia. Sjældent man ser Bullock græde så meget. Tom Hanks rolle er fuldkommen enestående. Bullock og Hanks synes jeg fortjener oscarnomering for bedste birolle.
#16 X&O 12 år siden
#17 Slettet Bruger [2560352870] 12 år siden
Der er nogle passager i bogen, som jeg vil mene er meget svære at filmatisere. Men det kan selvfølgelig være at han helt har udeladt disse passager.
#18 MMB 12 år siden
Hvad var f.eks. svært at transformere?
#19 Slettet Bruger [2560352870] 12 år siden
Nogle ting fungerer rigtig godt på skrift, men kan fungere mindre godt på film. Uden jeg dog endnu har set filmen.
Det skal dog lige siges, at det ikke ændrer på at det er en sentimental historie.
#20 MMB 12 år siden