“Ekstremt højt & utrolig tæt på” er en noget nær perfekt beskrivelse af tab og den afgrund, som man så let kan falde i. Det er en bevægende beskrivelse af den kærlighed mellem forældre og børn, der ikke altid kan vises, og som så let kan misforstås. Stephen Daldry anerkender, at den 11. september 2001 var en følelsesladet dag for hele verden, og derfor har han lavet en film, der beskriver den stemning, der med al selvfølgelighed ligger i farvandet på sådan en tragedie. Og han har gjort det fænomenalt. Intet mindre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kiksmann 12 år siden

Jeg er overrasket over denne anmeldelse, idet som andre har nævnt er filmen jo nærmest blevet slagtet andre steder. Men nu har jeg ikke selv set filmen, ej heller læst bogen, og kan derfor ikke komme med en kommentar til hvad jeg personligt selv syntes. Dog gør det filmen en smule mere interessant for mig.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#12 Foxxander 12 år siden

Jeg havde godt nok svært ved at holde af denne film. Tror mest det var på grund af drengen i hovedrollen, der virkelig var irriterende at høre på i længden.
Gravatar

#13 MMB 12 år siden

Skeloboy (9) skrev:
Har du set filmen da?


Nej, jeg slagter anmelderen for at være spot off uden at have set filmen...
Selvfølgelig har jeg set den.
Gravatar

#14 Skeloboy 12 år siden

#13 - man kan aldrig vide med jer unge lømler...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#15 Nicki52 12 år siden

Lehrmann (5) skrev:
Den lille dreng, som skal bære hele historien, minder om en af de der glimmer-drenge fra serien Glee. Det er smagssag, men min smag er ikke til alt for parfumeret mad!

Uhh, det er han langt fra og han bærer filmen flot. Jeg kan bare ikke se ham i andet end den rolle nu, for han er så dygtig. Og han har virkelig en beskidt mund der får en til at lysne lldt op, for det han siger, regner man ikke med.

Kan ikke sige noget negativt om filmen, da den er fantastisk. Enig med Nadia. Sjældent man ser Bullock græde så meget. Tom Hanks rolle er fuldkommen enestående. Bullock og Hanks synes jeg fortjener oscarnomering for bedste birolle.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#16 X&O 12 år siden

Jeg er enig i at drengen er pisse irriterende. i en sådan grad at det kan være svært at holde med ham. Måske han er sådan i bogen også, men det ændrer stadig ikke på er det er irriterende. Dog skal det siges at drengen spillede virkelig godt, og havde nogle gode voice over-monologer. Til trods for dette var den for mit vedkommende alligevel en af de bedre film af de oscar-nominerede film, men langt fra 6/6. Det irriterede mig desuden hvor meget den mindede om Hugo med nøglerne og et uopklaret spørgsmål om faren, og
hvor latterligt et payoff de begge havde
. Efter at have set alle oscarfilmene må jeg for alvor konstatere at 2011 var et ekstrem ringe filmår.
Gravatar

#17 Slettet Bruger [2560352870] 12 år siden

Bogen er fremragende, så jeg er spændt på i hvor høj grad Daldry har været i stand til at transformere bogen til det store lærred.

Der er nogle passager i bogen, som jeg vil mene er meget svære at filmatisere. Men det kan selvfølgelig være at han helt har udeladt disse passager.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#18 MMB 12 år siden

Whispering Horse (17) skrev:
Der er nogle passager i bogen, som jeg vil mene er meget svære at filmatisere. Men det kan selvfølgelig være at han helt har udeladt disse passager.


Hvad var f.eks. svært at transformere?
Gravatar

#19 Slettet Bruger [2560352870] 12 år siden

Det var dårligt formuleret af mig. Det jeg mener kan være svært at filmatisere er selve konceptet med en dreng der løber gennem New Yorks gader med en tamburin og selve måden som Foer skriver på, med hans mange spøjse sammensætninger. Plus det at han bruger forskellige typografier.

Nogle ting fungerer rigtig godt på skrift, men kan fungere mindre godt på film. Uden jeg dog endnu har set filmen.

Det skal dog lige siges, at det ikke ændrer på at det er en sentimental historie.

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#20 MMB 12 år siden

Ja, okay. :)

Skriv ny kommentar: