“I Am Legend” er en forfriskende alvorsfuld fremtidsfortælling, som har en fremragende Will Smith i hovedrollen, der uden problemer håndterer at være filmens primus motor. Interessante observationer om religion, forskning og isolation vikles ind i den underholdende film, der desværre plages af horrible computereffekter og en særdeles ujævn afsluttende akt. Denne Blu-ray indeholder to udgaver af filmen, der ser bedre ud og også lyder bedre, end den gjorde på dvd. Hovedparten af det medfølgende ekstramateriale er interessant, så der er altså flere gode grunde til at føje udgivelsen til samlingen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 keitel 15 år siden

Ups altså den alternative er dårlig synes jeg.
Gravatar

#12 filmz-rys 15 år siden

Nu har jeg kun set filmen i biografen. Hvad er forskellen mellen den originale og alternative version?
[edit] Ja altså ud over slutningen [edit]
UGH!
Gravatar

#13 filmz-Is 15 år siden

Se den alternative slutning her. Så kan du se hvad forskellen er. ;)
Gravatar

#14 fatcat 15 år siden

Var glimrende underholdt af den - men vil til enhver tid foretrække "The last man on earth" - både fordi Vincent Price spiller fantastisk, men også fordi den er meget tættere på Richard Matheson's novelle.

Alene det at man i "I'm legend" lader kvinden (som sjovt nok har fået en dreng på slæb?? ) være en slags "heltinde", hvor hun jo oprindeligt er den som forsøger at udlevere ham til inficerede mennesker, samtidig med at hun selv er en af dem. Og hele historien med den nye menneskehed er jo helt væk...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#15 elsotho 15 år siden

Jo mere jeg tænker over det, så kan jeg kun finde frem til en konklusion...den film er noget af det mest møgelendige jeg nogensinde har set. Det skal dog siges at mine forventninger var skruet helt i vejret. Jeg havde glædet mig til den her film de sidste 10 år. Helt tilbage til den tid hvor det var vores allesammens Arnold Schwarzenegger der stod til at skulle spille hovedrollen.

Nå men her kommer der SPOILERS så lad være med at læse videre hvis du ikke ønsker at læse lidt om handlingen. Jeg ønsker bare at fortælle lidt om de steder hvor filmer svigter TOTALT!

Will S siger på et tidspunkt at zombierne fuldstændig har mistet deres menneskelige instinkt og at den sidste rest af menneske er forsvundet fra dem. Hvordan kan det så være at zombielederen lærer af Will S og bruger en af hans egne fælder på ham. Hvordan kan det være at den samme Zombieleder går fuldstændig grasat da Will S åbenbart er kommet til at fange hans mage? (meget menneskeligt at ville ha sin kæreste igen, ikke)
Will Siger også til pigen i filmen at der ikke kan være flere overlevende tilbage og at de må være de sidste....alligevel siger han 10 minutter efter, at virussen har slået 90% af jordens befolkning ihjel og af de sidste 600 millioner mennesker der var, blev 588 millioner til zombier og de sidste 12 millioner var resistente???? Hvor i alverden fik han lige pludselig de tal fra, når han hele tiden har haft en mistanke om at hele jordens befolkning var døde?
Oven i hatten er der lige det lille spil med sommerfuglen. Lige pludselig ved Will at en tatovering af en sommerfugl og noget der kunne minde om en sommerfugl i krakeleret glas er svaret på det store spørgsmål han har ledt så længe efter (åbenbart fordi kom til at tænke på sin, der datter lavede et sommerfuglehåndtegn til ham, lige inden hun døde) og så finder han med det samme løsningen på virusproblemet.


Alt i alt en rigtig dårlig film, der kun kan hive sig op på ½ ud af 6 stjerner fordi Will S spiller godt
Gravatar

#16 kasper0204 15 år siden


#15 - 'Will S siger på et tidspunkt at zombierne fuldstændig har mistet deres menneskelige instinkt og at den sidste rest af menneske er forsvundet fra dem. Hvordan kan det så være at zombielederen lærer af Will S og bruger en af hans egne fælder på ham. Hvordan kan det være at den samme Zombieleder går fuldstændig grasat da Will S åbenbart er kommet til at fange hans mage? (meget menneskeligt at ville ha sin kæreste igen, ikke)'

- Den første svarer du vel selv på. Lederen LÆRER af Will... Det er ikke kun mennesker, der kan lære - dyr kan også... Og det er da også ganske naturligt, i dyrenes verden, at hannen passer utroligt meget på hunnen/forsvarer hende. Prøv at tænk lidt mere på dyrs opførsel...
Gravatar

#17 davenport 15 år siden

Læs bogen. Den er rigtig fed, og noget helt andet!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18 jona 13 år siden

Fik mig lige anskaffet Blu-ray'en - formidabel billed og lyd

Skriv ny kommentar: