Hvis filmen trods forbedringer alligevel ikke helt når den klasse, som f.eks. de bedste Pixar-film kan præstere, skyldes det først og fremmest dens overbelæssede historier. Her af simpelthen for mange figurer, der skal for mange ting, og et par af sidehistorierne føles mest som distraktioner. Det gælder ikke mindst sabeltigeren Diego, der tjente som en skjult forræder i starten af den første film og ikke rigtig har haft et formål i fortællingerne, siden han skiftede side.

Alligevel er “Ice Age 3 – Dinosaurerne kommer” en herlig karruseltur af en historie, rig på sjove episoder og med charme i overskud. Tredje gang er virkelig lykkens gang i denne film, som er et bedre værk, end jeg nogensinde troede, filmserien ville præstere. Dyrene i filmen har ganske vist altid været lige på grænsen til at uddø, men dette er vitterlig den første gang, hvor jeg rent faktisk ville være lidt ked af, hvis de gjorde det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Nagash 15 år siden

Hvordan virker 3D i den hvis nogle af jer har set den med det?
Gravatar

#12 elwood 15 år siden

Det er mest noget med dybden, man får en god dybde virkning i de store landskaber, self. er der også lidt af de såkaldt pop effekter hvor tingene optræder som om de er lige for an en, men dem er jeg ikke så meget for.

Må indrømme jeg faktisk ikke tænkte så meget over det den her gang, har også set en del 3 film nu her.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 Nicki52 15 år siden

Narniabæver (10) skrev:
Har hørt at 4'eren foregår i vores tid.

Gør den det. Ej, hvor vildt, så skal jeg se den. Men hvor længe kan de mon kan overleve?

Crash og Eddie og Buck er de sjoveste i treeren, mener jeg. Men Ellie og tigeren er også sjove.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#14 Michael Andersen 15 år siden

Den digitale 3D-version er klart at foretrække frem for den almindelige analogversion. Farverne og det hele er mere levende, men også 3D-delen tilføjer mere liv til oplevelsen. Der er et par vilde "kamera"-ture som er ret sjove, bla. en Star Wars-agtig fighterplane combat-scene (eller hvad sådan noget hedder).

Der er dog ikke de vilde ting som stikker ud af lærredet, men det er også det bedste. Jeg har set alle de 3D-film, der har været på det seneste, og jo dårligere filmene er, jo flere cirkuseffekter får man smidt i hovedet. I de gode film er det mest dybden, som der bliver arbejdet med, så man bliver "suget" ind i filmen i stedet for at sidde og dukke sig det meste af tiden.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#15 elwood 15 år siden

#14 Scenen hvor Buck forklare om farene de vil møde er også ret munter.
Gravatar

#16 Nicki52 15 år siden

Jeg håber Buck kommer med i firen. Ice Age og Transformers har faktisk næsten tjent det samme.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#17 Kruse 15 år siden

Jeg fik set filmen i går, og jeg synes at den var udemærket. Det er ikke min favorit type film, og jeg synes efterhånden at Ice Age-universet begynder at blive kedeligt. Men filmen kan helt sikkert anbefales til børn og andre barnlige sjæle, da den var godt skruet sammen, den var flot og havde et par ganske muntre momenter. Især Buck stjal til tider showet. Dog synes jeg til tider at humoren blev for simpel og barnlig, men hey, det er jo ligesom også dem som den er målrettet efter.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#18 evermind 15 år siden

Michael Andersen (14) skrev:
Der er dog ikke de vilde ting som stikker ud af lærredet

Men så er der heldigvis altid Hawaii Bio! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#19 elwood 15 år siden

Flaceslap!

8-)
Gravatar

#20 Michael Andersen 15 år siden

#18 Så håber jeg der går nogle år før de får investeret i 3D-udstyr 8-)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: