Hvis filmen trods forbedringer alligevel ikke helt når den klasse, som f.eks. de bedste Pixar-film kan præstere, skyldes det først og fremmest dens overbelæssede historier. Her af simpelthen for mange figurer, der skal for mange ting, og et par af sidehistorierne føles mest som distraktioner. Det gælder ikke mindst sabeltigeren Diego, der tjente som en skjult forræder i starten af den første film og ikke rigtig har haft et formål i fortællingerne, siden han skiftede side.
Alligevel er “Ice Age 3 – Dinosaurerne kommer” en herlig karruseltur af en historie, rig på sjove episoder og med charme i overskud. Tredje gang er virkelig lykkens gang i denne film, som er et bedre værk, end jeg nogensinde troede, filmserien ville præstere. Dyrene i filmen har ganske vist altid været lige på grænsen til at uddø, men dette er vitterlig den første gang, hvor jeg rent faktisk ville være lidt ked af, hvis de gjorde det.
#11 Nagash 15 år siden
#12 elwood 15 år siden
Må indrømme jeg faktisk ikke tænkte så meget over det den her gang, har også set en del 3 film nu her.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13 Nicki52 15 år siden
Gør den det. Ej, hvor vildt, så skal jeg se den. Men hvor længe kan de mon kan overleve?
Crash og Eddie og Buck er de sjoveste i treeren, mener jeg. Men Ellie og tigeren er også sjove.
#14 Michael Andersen 15 år siden
Der er dog ikke de vilde ting som stikker ud af lærredet, men det er også det bedste. Jeg har set alle de 3D-film, der har været på det seneste, og jo dårligere filmene er, jo flere cirkuseffekter får man smidt i hovedet. I de gode film er det mest dybden, som der bliver arbejdet med, så man bliver "suget" ind i filmen i stedet for at sidde og dukke sig det meste af tiden.
#15 elwood 15 år siden
#16 Nicki52 15 år siden
Jeg håber Buck kommer med i firen. Ice Age og Transformers har faktisk næsten tjent det samme.
#17 Kruse 15 år siden
#18 evermind 15 år siden
Men så er der heldigvis altid Hawaii Bio! :)
#19 elwood 15 år siden
8-)
#20 Michael Andersen 15 år siden