Ja, havde “Iron Sky” været en amerikansk produktion, var budgettet formentlig løbet op i 60-70 millioner dollars. Det har tydeligvis kostet filmmagerne talløse spande blod, sved og tårer – for ikke at tale om hele syv år af deres liv – at få færdiggjort “Iron Sky”, og deres enorme passion og entusiasme gennemsyrer hver eneste scene og smitter ofte. Så selvom “Iron Sky” langtfra er perfekt, er den et herligt alternativ til de kyniske, kommercielle samlebåndsprodukter, som Hollywood disker op med hver sommer. Og altså, come on, den har nazister fra månen, rumskibe og enorme laserkanoner!

Se også: Filmz TV møder “Iron Sky”-bagmændene i Finland!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Fellaheen 12 år siden

Godt nok noget af det mest amatøragtige og dilettantiske, jeg længe har set. Man græder næsten. Humoren er flad og forudsigelig, nærmest taget ud af meme-kulturen, Iron Sky føles næsten som en forlænget Downfall-parodi. Præmissen er sjov, men udførelsen kan godt nok ikke kaldes hverken særligt subtil eller morsom. Man klukker lidt, men der er også mange pinlige elementer. Udo Kier og
ødelæggelsen af franskmændenes rumfartøj tilsidst
er sjove elementer. Alt det andet er godt nok ringe og dårligt fundet på. En forvokset, vanskabt drengedrøm, en diffus samling af halvfærdige idéer og jokes, dårlige memes. En overordentlig tam kritik af USA og en tåkrummende kærlighedshistorie. Der er faktisk næppe overhovedet tale om en b-filmsparodi og da slet ikke af den subtile, selvbevidste slags ala Argento eller Tarantino, bare en samling dårlige memes uden retning og sans. I sandhed noget værre lort.

Trailerne var en hel del bedre end filmen.

1/6
Gravatar

#12 MOVIE1000 12 år siden

Tillykke med fødselsdagen Hitler ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#13 HC_Kromann 12 år siden

#11 Nu er det et stykke tid siden jeg så den, men ud over Der Untergang referencen er der så andre memes i filmen?

Jeg vil give dig, at hvis man har brugt bare et par timer på nettet siden den film kom ud, så er den reference helt død. Og så blev joken også trukket alt for langt ud.
Gravatar

#14 Porco Rosso 12 år siden

tak for spoileren #11
I'm 6'3", and maintain a very consistent panda bear shape.
Gravatar

#15 theassociate2010 12 år siden

#11 - spoiler alarm
Gravatar

#16 The Insider 12 år siden

Har hermed indsat spoiler-advarsel. Hvis man allerede havde læst indlæg #11 kan jeg dog betrygge folk med, at det er en fuldkommen ligegyldig spoiler. Jeg kan ikke engang huske det øjeblik overhovedet.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: