Men selvom filmen er sølle 17 minutter lang, kunne den godt have haft gavn af en lille ekstra tur med trimmeren. Efter den morsomme start og den aldeles fantastiske introsekvens, savner midterdelen en anelse mere gejst og tempo. Magien siver lidt ud af filmen, indtil instruktør Tor Fruergaard formår at plastre lækagen. Manuskriptet, som er forfattet af Fruergaard og Sissel Dalsgaard Thomsen, har nogle fede replikker, som holder interessen oppe, når selve plottet synes at dale en smule i intensitet. Men det bør bestemt pointeres, at filmens klipper, Aleksander Hørup, ofte formår at skabe en fin dynamik med sin gode sans for timing, selvom en enkelt udtoning tæt på filmens slutning nok havde været mere effektiv som et regulært klip i stedet.

Men på trods af den lille produktions små problemer, er det en herlig kortfilm, som alle, der har mulighed for det, bør tage et nærmere kig på. Det er ikke blot sjældent, at vi får lov til at se dukkefilm herhjemme, men det er også sjældent, vi får mulighed for at se en film, som er læsset med så megen energi og vitalitet. “It Came from the West” er tydeligvis lavet af folk med interesse for mediet, der ikke har finansiel succes som førsteprioritet, men tværtimod at lave noget rigtig fedt og have det skide skægt, mens man laver det. Filmmagerne er angiveligt på vej med en animeret spillefilm – vi venter spændt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 17 år siden

Der er bestemt elementer fra den klassiske Morricone cowboymusik, men det er lidt moderniseret. Ja, lidt guitar-agtigt, ikke meget techno :-)
War. War never changes.
Gravatar

#12 Bobby Singer 17 år siden

4 stjerner det sgu ikke dårligt, tillykke deathbymonkeys.
Idjit
Gravatar

#13 filmz-smedt-meister 17 år siden

Glæder mig til februar.... yeeehaaaa
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#14 filmz-Kaffekongen 17 år siden

Hvordan/hvornår/hvor kan jeg komme til at se den? jeg bor nær kbh!
----------------------------------------
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
Gravatar

#15 chandler75 17 år siden

Som der står i anmeldelsen: Filmen har forpremiere i Viborg 27. oktober, og folkene bag regner med at have filmen ude til ordinær premiere i biograferne og på dvd til februar næste år.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 filmz-deathbymonkeys 17 år siden

Tak for en fantastisk anmeldelse!

Hvis I vil høre lidt lyd fra filmen, så tjek dette radioindslag fra p2, der er både stemmer og musik fra filmen.
http://www.dr.dk/P2/p2plus/aktuelt/2006/10/2714551...

Skriv ny kommentar: