For at lokke så mange biografgængere til som muligt, har Disney forsøgt at gøre “Jorden Rundt I 80 Dage” sjovere, og mere intens. Det er ikke lykkedes, og resultatet er en lunken suppe af dårligt omsatte ideer, hvor vi kun momentvis får oplevelsen af rigtigt eventyr. Stilen er simpelthen for fjoget for sit eget bedste. Karaktererne er papirtynde og i modsætning til bogen, behandles det tidslige aspekt ved rejsen kun flygtigt, og de mange geniale løsninger som Fogg må udtænke undervejs, for at få puslespillet til at gå op. Trioens oplevelser i filmen udfolder sig snarere på baggrund af en række komiske tilfældigheder. Takket være de mange forskellige lokationer, er der stor visuel afveksling og kender man ikke i forvejen til den oprindelige tekst, er det muligt at Coracis film vil falde i lidt bedre jord. Det er dog stadig en dårlig film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MTK 21 år siden

Hvis jeg var fra Californien ville jeg føle mig en anelse dum over at have stemt på ham, efter at ha' set hans lidet flatterende rolle i filmen.
Gravatar

#12 Skobbolop 21 år siden

jeg ville føl :De mig VILD... den mand er jo genial.. :D

#13 filmz-Dennis 21 år siden

bor man vest for Valby bakke, så er man jyde :-)
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#14 filmz-mike-ace 21 år siden

Jeg vil også sige at filmen er bygget op så selv de mindre skal kunne forstå den, hvilket gør filmen alt for indlysende, og Jackie og Arnold's præsentation er ikke ligefrem ret præsentabel....
Jeg vil sige at det grafiske måske lige holder, selvom man let kan skælne mellem det grafiske og det virkelige.... men jeg vil sige at grafisk mæssigt er det en flot film..

//MJ
Take the Ride, Die with pride

Skriv ny kommentar: