Der kan ikke herske nogen tvivl om, at “Lawless” er en voldelig film. Det er bare ikke i volden, filmens styrke ligger, men derimod i de små og mere stille øjeblikke. Det er ærgerligt, at instruktør John Hillcoat ikke er lige så dygtig til at iscenesætte filmens brutale momenter som dens dvælende, for i så fald havde vi formentlig haft at gøre med et mesterværk i stedet for en blot ganske hæderlig, men også lettere forglemmelig gangsterfilm.
#21 Takfornu 12 år siden
Ja, film af ham dersen Ken Burns er vist ikke noget værd, men hov hvorfor har jeg 8 af hans serier stående ;)
Anywho ...Lawless ... tja tjo ... blev aldrig rigtig revet med, selvom den klart har sine øjeblikke, et par steder med klart one-linere og et godt soundtrack. Jeg lander på 4 stjerner.
#22 doom WAD 12 år siden
#23 Batsy 12 år siden
#24 JannikAnd 12 år siden
#25 doom WAD 12 år siden
#26 Takfornu 12 år siden
#27 Highland Park 12 år siden
#24: Det har jeg slet ikke tænkt på, men du har da helt ret.
Apropos, så finder jeg det dybt utroværdigt, at
En mindre ting der undrer mig er, at de to mænd til trods for den snedækkede jord kan snige sig lydløst ind på Forrest.
#28 JannikAnd 12 år siden
#29 Morten1 12 år siden
Enig, den bliver lidt for komist i visse scener, hvor det ikke er nødvendigt og afviger lidt fra personerne. Men bestemt en god film med nogle rigtig gode scener.