Hvis ikke “Drengerøve 2” stadig gik i biografen, så ville “The Mortal Instruments: Dæmonernes by” nok have været et godt bud på netop den aktuelle film, man bør undgå mere end nogen anden. Vi har altså at gøre med et makværk af dimensioner, som buldrer og brager med dårlig action, dårlig CGI og dårligt design, og som samtidig plages af elendige karakterer, en elendig historie og elendige replikker. Hjælp venligst med at lade denne film lide en stille død, før det er for sent. Hvis vi er heldige, kan vi måske nå at kvæle denne franchise, før den får luft under vingerne!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Toothless 10 år siden

Jeg holder meget af bøgerne i både The Mortal Instruments serien og prolog-ish spin-off'en The Infernal Devices, så jeg var meget bekymret, da jeg hørte de ville filmatisere den første bog. Og min skepsis er da bestemt ikke blevet mindre oven på sådan en anmeldelse!

Men min morbide nysgerrighed gør nu nok alligevel, at når den engang udkommer, så skal den da lejes og ses ... Når man i forvejen forventer absolut intet, så kan det da måske være, der er bare lidt, der forbløffer positivt?!! O.o
Gravatar

#12 lyspunkt 10 år siden

I Go´Morgen Go´Aften var nogle gymnasietøser inde og "anmelde" den og samtidig disse Twilight, der jo kun var for 14 årige piger, mente de.
Mortal Instrumentes havde meget mere og kunne både ses af børn og af voksne helt op til 24 år.
Pludselig følte jeg alderdommens krogede hånd på min skulder.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 10 år siden

#12 jeg vil mene, at den kan ses af folk op til 25 år og 2 måneder.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 MOVIE1000 10 år siden

lyspunkt (12) skrev:
I Go´Morgen Go´Aften var nogle gymnasietøser inde og "anmelde" den og samtidig disse Twilight, der jo kun var for 14 årige piger, mente de.
Mortal Instrumentes havde meget mere og kunne både ses af børn og af voksne helt op til 24 år.
Pludselig følte jeg alderdommens krogede hånd på min skulder.


hehe, så det også. Synes det var pinligt, at høre pigernes mening om filmen/universet. Nu har jeg ikke set filmen eller læst bøgerne, men undskyld mig, er det ikke bare Twilight om igen? Og mhs til hvilken franchise der overtager Harry Potter/Twilight ville jeg nu mene at det er The Hunger Games der bærer faklen videre.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15 lyspunkt 10 år siden

#14

Det er vel lidt den samme suppe.
Jeg har svært ved at vurderer, hvem der er bedst fordi jeg slet ikke er målgruppen og bare sidder og bliver irriteret på den sødsuppeagtige dialog og handling, der skal være en del af disse film for at tale til tweens.
Aktionscenerne i Hunger games var ikke overvældende og filmen var så vidt jeg husker lidt rodet.

Målgruppen er nok bare glade for at deres bogserie er blevet filmatiseret og vil nok sluge det hele.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#16 nolzen 10 år siden

Jeg begyndte at læse denne anmeldelse og jo mere jeg læste des mindre kunne jeg tage den snævertsynede anmelder seriøst. Han tabte mig da han svinede at man ikke ser Dæmonernes By men at man ser City of Bones. Det svarer til at kritisere Harry Potter og Halvblodsprinsen for at have The Half Blood Prince med men ikke nævne halvblodsprinsen. Anmelder har set sig ond på denne film inden han så den og man burde måske have fundet en væsentligt mere objektiv anmelder som ikke hader Twilight. Jeg hader selv den film serie men synes at City of Bones er en ret så god film. Ja der er lidt pladderromantik men det fylder aldrig så meget at inden man krummer tæer så bliver en dæmon slagtet. Denne film gav mig lyst til at spille mere Diablo 3 og den gjorde min kæreste glad....whats not to like
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 10 år siden

#16 årets indslag!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 wimmie 10 år siden

nolzen (16) skrev:
.. Det svarer til at kritisere Harry Potter og Halvblodsprinsen for at have The Half Blood Prince med men ikke nævne halvblodsprinsen.



Hahahaha!

Verdens dårligste sammenligning :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#19 Tarantrier 10 år siden

#16: Jeg tror ikke helt, at du har forstået, hvad jeg mener. For det første vidste jeg oprigtigt talt intet om filmen, inden jeg tog ind og så den. For det andet hader jeg ikke "Twilight" (hvis du læser min anmeldelse af "Breaking Dawn - Part 2", vil du kunne læse, at jeg faktisk synes de første tre film har flere kvaliteter og er udsat for meget uretmæssig hetz). Og mht. pointen om filmens titel, så går min kritik på, at der ikke forekommer noget i filmen, der hedder "Dæmonernes by". Og det skyldes altså ikke, at det er oversat til "City of Bones", da "City of Bones" er noget andet end "Dæmonernes by". Men fair nok, det er også den danske titel, det kan filmen måske ikke bebrejdes for. Dog, som jeg også gør, kan man så undre sig over, at "City of Bones" bare er et eller andet random sted, karaktererne befinder sig i et par totalt ligegyldige minutter, hvorefter det ikke nævnes med et ord igen.

Min kritik går altså bare på, at filmen mangler så meget et fokus, at selv titlen er forvirrende. Men fair nok, hvis du fik lyst til at spille Diablo og din kæreste blev glad, så fik du jo i hvert fald mere ud af filmen, end jeg gjorde :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.

Skriv ny kommentar: