“Mr. Brooks” kunne nemt være endt i noget rod på grund af de mange sidehistorier, der er i filmen. Det vedrører både Mr. Brooks’ familie men særligt Demi Moores rolle som politibetjenten Tracy Atwood. Den karakter har lidt for mange sidehistorier bundet på sig, i håb om at give karakteren mere substans end nødvendigt er. Det fraholder dog ikke “Mr. Brooks” fra at være en intelligent thriller om mennesker med personligheder, der bevæger sig så langt ud over det normale, at det nærmer sig det bizarre. Ikke desto mindre er det netop det bizarre i filmen, som løfter den op på et højere niveau, og adskiller sig fra andre film i genren. “Mr. Brooks” er en både spændende og underholdende film, og er Kevin Costners mest seværdige i mange år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Buck Rogers 16 år siden

#10
Det er vist kun den allersidste sekvens, hvor hans datter går amok. Sådan opfattede jeg det i alt fald.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#12 filmz-d4||3 16 år siden

#11 Det håber jeg i hvertfald.
Gravatar

#13 filmz-mrhands 16 år siden

Er Dane Cook træls i den?
Gravatar

#14 filmz-clark 16 år siden

Var vild med den dystre stemning, Costner/Hurt, Dane Cooks rolle og den overraskende handling.

Jeg var ikke så vild med Demi Moores karakter og den megen fokus der var på hendes sidehistorier. Fx ku de har klippet den væk med den anden morder, han var rimelig åndsvag at følge, og så kæresten OMG og scenen hvor de prøver at kidnappe Demi... tsk tsk
Ellers var eksmanden faktisk ok og hang fint i tråd med Costner-handlingen.

4,5 herfra
Gravatar

#15 filmz-Sklertic 16 år siden

Bortset fra ham den anden seriemorder så synes jeg at Mr Brooks er en af de mest originale og spændende film de sidste par år har haft at byde på.

Kevin Costner var virkelig fremragende som den stilfærdige modsætning til Marshall. William Hurt var genial der.

Meget spændende vinkel med Dane Cook, der bliver mere og mere desperat og paranoid.

Jeg var lige ved at blive skuffet over den ovennævnte situation med datteren, det ville ha været en forfærdelig slutning, men jeg giver klart filmen topkarakter.

//Sklertic
Gravatar

#16 dolphinfriendly 16 år siden

Alt i alt synes jeg ikke "Mr. Brooks" har noget særligt at byde på - eller rettere, er det lidt en modsætningernes film. Der er som om elementer som Costners og Hurts fremragende kølige synergi og de flotte optagelser står i kontrast til bl.a. Demi Moores of Dana Cooks komplet overkarikerede karakterer og det efter min mening irriterende "Deus Ex" synth'et soundtrack. At Mr. Brooks lidt er en Jason Bourne tusindkunstner, får mystikken til at flade pladask til jorden og virker hen mod slutningen temmeligt plat. Demi Moore fylder alt for meget og er efter min smag fuldstændig overflødig, både som karakter og som bidrag til historien - faktisk virker hun langt hen ad vejen som noget der skal fylde de sidste plothuller ud i mangel af bedre. Særligt historierne med den anden seriemorder "Meeks" og Moores ægteskabelige problemer er ikke interessant - og
at Mr. Brooks datter også er en seriemorder, i et univers hvor det virker til alle åbenbart er latente seriemordere, synes jeg sgu også er ret cheasy. Brooks "redningsauktion" faldt mig virkeligt tåbeligt, pludselig er han en master of disguise og kan det hele på den halve tid. Drømmescenen med datteren er nærmest filmhistoriens mest brugte kliché og synes den bringer dårlige minder frem a la slutningen i "Djævlens Advokat".


Men når det er sagt, er filmen super vellykket rent visuelt - hele tiden emmer filmen af kølig og klinisk kontrol, Hurt som Costners skyggeside er vanvittigt godt udført på alle planer og det er i bund og grund hvad der trækker filmen op. For plottet virker sgu ikke særligt gennemarbejdet og motiveret.

3/6.

Gravatar

#17 filmz-d4||3 16 år siden

Sys det er en af de bedre film jeg har set i meget lang tid.
Havde virkelig troet det var noget pjat med costner som den ene og hurt som den anden. Men det virkede bedre end i nogen anden film.

Det var kun den ovennævnte slutning jeg var ved at brække mig over :P
Gravatar

#18 filmz-Mou1985 16 år siden

Troede den ville være langtrukken og kedelig...tværtimod, må man sige.. filmen kan varmt anbefales..
Gravatar

#19 filmkorn.dk 16 år siden

Trods en højst mærkværdig skudsekvens med Demi Moore, som i øvrigt er lige så lidt overbevisende som altid (kan den kvinde kun levere sine replikker som 1980er punchlines?!), er filmen fantastisk underholdende, spændende og dejligt umoralsk.

Selv om Demi Moores mange sidehistorier bruges opfindsomt til slut i filmen, er de lettere distraherende og underligt påklistrede når de vises og man endnu ikke ved, hvorfor de er vigtige for filmen
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#20 lagoni 16 år siden

Fantastisk film! Det er længe siden jeg har set en så god film. Der var ldit småting ved slutningen der haltede, men den er klart værd at se alene for samspilelt mellem Costner og Hurt, alt for sjældent man ser skuespil af den kaliber.

Synes egentlig hele historien omkring Moore var relevant - undrede mig lidt i starten over hvor meget den fyldte, men det giver mening senere.

5/6.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: