“Mr. Brooks” kunne nemt være endt i noget rod på grund af de mange sidehistorier, der er i filmen. Det vedrører både Mr. Brooks’ familie men særligt Demi Moores rolle som politibetjenten Tracy Atwood. Den karakter har lidt for mange sidehistorier bundet på sig, i håb om at give karakteren mere substans end nødvendigt er. Det fraholder dog ikke “Mr. Brooks” fra at være en intelligent thriller om mennesker med personligheder, der bevæger sig så langt ud over det normale, at det nærmer sig det bizarre. Ikke desto mindre er det netop det bizarre i filmen, som løfter den op på et højere niveau, og adskiller sig fra andre film i genren. “Mr. Brooks” er en både spændende og underholdende film, og er Kevin Costners mest seværdige i mange år.
#11 Buck Rogers 17 år siden
#12 filmz-d4||3 17 år siden
#13 filmz-mrhands 17 år siden
#14 filmz-clark 17 år siden
Jeg var ikke så vild med Demi Moores karakter og den megen fokus der var på hendes sidehistorier. Fx ku de har klippet den væk med den anden morder, han var rimelig åndsvag at følge, og så kæresten OMG og scenen hvor de prøver at kidnappe Demi... tsk tsk
Ellers var eksmanden faktisk ok og hang fint i tråd med Costner-handlingen.
4,5 herfra
#15 filmz-Sklertic 17 år siden
Kevin Costner var virkelig fremragende som den stilfærdige modsætning til Marshall. William Hurt var genial der.
Meget spændende vinkel med Dane Cook, der bliver mere og mere desperat og paranoid.
Jeg var lige ved at blive skuffet over den ovennævnte situation med datteren, det ville ha været en forfærdelig slutning, men jeg giver klart filmen topkarakter.
//Sklertic
#16 dolphinfriendly 17 år siden
Men når det er sagt, er filmen super vellykket rent visuelt - hele tiden emmer filmen af kølig og klinisk kontrol, Hurt som Costners skyggeside er vanvittigt godt udført på alle planer og det er i bund og grund hvad der trækker filmen op. For plottet virker sgu ikke særligt gennemarbejdet og motiveret.
3/6.
#17 filmz-d4||3 17 år siden
Havde virkelig troet det var noget pjat med costner som den ene og hurt som den anden. Men det virkede bedre end i nogen anden film.
Det var kun den ovennævnte slutning jeg var ved at brække mig over :P
#18 filmz-Mou1985 17 år siden
#19 filmkorn.dk 17 år siden
#20 lagoni 17 år siden
Synes egentlig hele historien omkring Moore var relevant - undrede mig lidt i starten over hvor meget den fyldte, men det giver mening senere.
5/6.