“Mr. Brooks” understreger først og fremmest Kevin Costners sublime – men desværre alt for ofte forbigående – evner ud i skuespillets ædle kunst. Som forretningsmanden og seriemorderen Earl Brooks leverer han en formidabel kraftpræstation, men suppleres i øvrigt af en fængslende og anderledes dygtigt snedkereret fortælling, der lever højt på det aparte og på de overrumplende drejninger undervejs. Også udgivelsens billed- og lydside imponerer, mens ekstramaterialet er udmærket, men dog ikke af samme høje standard.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-allando 16 år siden

#3 Hhmmm mærkeligt. Efter at jeg gjorde opmærksom på lyd- og billedformat, har anmelderen rettet i sin anmeldelse.
Har anmelderen mon overhovedet set den danske DVD. Virker underligt.
Gravatar

#12 filmz-Bruce 16 år siden

God film, desværre med et malplaceret Demi Moore sidekick. Men jeg kan godt li' ordet "anderledesheden". Den var ny for mig :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 keitel 16 år siden

Fik set filmen i går aftes, og virkelig klasse film, men Demi Moore synes jeg trods alt trækker helheds indtrykket ned, hun er bare ikke en særlig god skuespillerinde længere.
Gravatar

#14 DarkLight 16 år siden

En rigtig god film, som klart kan anbefales! Jeg synes faktisk ikke Demi gjorde det så dårligt igen.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 chandler75 16 år siden

Jeg syntes heller ikke, Demi Moore gjorde det decideret dårligt - hendes karakter var bare overflødig og fjernede fokus fra det, der var virkelig interessant i filmen.

Hendes karakter og historie kunne jo have været taget ud af enhver middelmådig politithriller.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 filmz-sonny e 16 år siden

den er faktisk ret god. men jeg vil give #15 ret, der er en masse i hendes karakter der ikke er nødvendigt, efter min mening, skulle man have droppet alt om hendes privat liv. også skulle hun være meget mere fokuseret på sagen.
sådan at hendes liv drejer sig om denne sag, og kun denne sag. det ville gøre at hun på en måde bliver en modsætning af mr. brooks. så man på en måde får omvendt rollerne lidt forhold til den typiske serie morder film så det er hende der virker som den unormale og "farlige"
og ham der er normal men bare har et lille afhængiheds problem..
jeg læste en anmeldelse, der sammenlignede den med seven og ondskabens øjne. det mener jeg nu ikke, de er stadig en klasse over den. men en yderst vellykket film
5/6
Gravatar

#17 Bony 15 år siden

God film, med en uhyggelig god kemi mellem Costner og Hurt. Costners reaktion ved det første mord i filmen, virker så ægte og uhyggelig så man nærmest selv føler sig som en voyeur. Den måde han "svimler" og omfavner sig selv, er simpelthen et fantastisk billede på den ekstreme afhængighed Brooks kæmper med. Hurt som hans indre og meget mørke underbevidsthed, giver den et fabelagtigt skizofrenisk indblik i et sygt sind.

Jeg synes ikke decideret at Demi Moores karakter er overflødig og jeg synes at hun gør det helt fint. Det er rigtigt at der er flere sidehistorier som kan virke på afveje, for selve primær historien. Men ikke desto mindre synes jeg, at de i sidste ende samler de løse tråde der nu engang er, til en interessant slutning. Eneste ting jeg stod uforståelig overfor, var hvorfor sidehistorien om Meeks fik så meget opmærksomhed i filmen. Hvis den havde været mere neddroslet, havde det efter min mening fungeret bedre, ment på den måde at man derved ville have haft mere tid (eller overskud) til at få uddybet primær historien om Mr. Brooks kontra Attwood eller måske endnu mere spændende, samspillet mellem Brooks/Marshall og Mr. Smith.


I modsætning til mange andre, så fandt jeg klipningen og specielt skudscenen mellem Attwood og Meeks, ganske interessant og det visuelle og auditive var lige i øjet - hele filmen igennem. Også i scenen med første mord og de senere flashbacks til selvsamme.

Super film som klart er anbefalelsesværdig. Gode 'chok-elementer' som virkede fortræffeligt.
5/6

For en sikkerheds skyld har jeg lavet spoiler markering om teksten. Hellere være på den sikre side.. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#18 BN 15 år siden

Er jeg den eneste der kun ser et blankt indlæg i #17?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#19 chandler75 15 år siden

# 18 Jeg ser det fint.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 BN 15 år siden

#19:

Ja, det kan jeg også nu. Men der var ingen ord i indlægget, da jeg besøgte siden for 45 minutter siden.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: