Ligesom i romanen så er det humoren, der gør at man kan holde elendigheden ud. Særlig Maria-kapitlet leverer mange sjove øjeblikke, ikke mindst Asgers ynkelige forsøg på at blive tatovør, ved at øve sig på en flæskesteg.
“Nordkraft” er en rå, underholdende og energisk film. Det er ikke en stor film, men mindre kan også gøre det. I selskab med Maria, Allan og Steso er det absolut værd at slentre en tur ned af Aalborgs skæve gader.
#11 filmz-fiemie 19 år siden
#12 filmz-Bruce 19 år siden
#13 dolphinfriendly 19 år siden
#14 dolphinfriendly 19 år siden
#15 filmz-Bruce 19 år siden
#16 JannikAnd 19 år siden
Hvis man ikke har set en af sidste års helt store overraskelser, bør man straks få ændret på denne manglende oplevelse. Filmen er mesterlig flot, er vanvittig velskrevet og byder på rigtige gode skuespilspræstationer. Plottet? Ja, det skal du selv opleve... OG SØRG FOR AT DET GJORT!
#17 filmz-Bruce 19 år siden
#18 filmz-Mifan 19 år siden
Jeg købte bogen i sidste uge, for at ville læse den inden jeg så filmen. Den har totalt opslugt mig. Den bog er sq noget af det bedste (hvis ikke det bedste) danske stykke literatur jeg har læst. Man føler fanme man kender Maria, Allan, Hossein og de andre.
På baggrund af jeres udtalelser og anmeldelsen, vil jeg nok vente til filmen er ude på dvd... så kan jeg sq lige læse bogen igen :)
#19 davenport 19 år siden
Alt det om Thure L der spiller godt, vil jeg da tildels give ret i, men det er klart karakteren Allan der spiller bedst, og som også har den mest interessante historie at fortælle.
#20 filmz-Dennis 19 år siden
Historie mæssigt måske ikke, men teknisk syntes jeg den lægger sig meget op af Trainspotting.
I det hle taget syntes jeg faktsik ikke historien var så god, lægger den sig meget op af bogen, jeg skal nemlig til at læse den.