Filmens spinkle plot fortælles i ånd med forgængerne, og det kan den ganske enkelt ikke klare. Tiden er ikke længere til den slags actionhelte, der i ramme alvor kan fyre absurde replikker af, uden at det udløser uønsket fnisen. Heldigvis sikrer actionscenerne, at filmen alligevel formår at underholde.
#51 filmz-smedt-meister 16 år siden
2/6
#52 PredatorX 16 år siden
#53 Bohemian 16 år siden
Vi vil have en 5'er, vi kan se du stadig kan Stallone!!
#54 fc-andeby 16 år siden
#55 filmz-Søren Svendsen 16 år siden
#56 Silver666 16 år siden
for ikke at nævne ham der blev smidt levende på bålet.
#57 filmz-Morta 16 år siden
I know i did :)
#58 BN 16 år siden
;-)
#59 filmz-TC 16 år siden
God underholdning, og fed action...
Historie og Oscar nomineringer må man finde i en anden film....
#60 80eren 16 år siden
Jeg havde ikke set den før, men havde hørt meget om den og havde også læst anmeldelsen herinde.
Jeg har de tre gamle Rambo-film i forvejen og dem kan jeg jo huske helt fra min barndom. Det var den slags film man satte på når man havde lyst til at se lidt vold.
Volden er der bestemt heller ikke sparet på i den nye film, som faktisk var bedre end jeg havde regnet med. Jeg har nemlig kun dårlige erfaringer med efterfølgere, der bliver lavet mange år senere end de første film (f.eks. skrækeksemplet Indiana Jones 4).
Jeg tog mig selv i at sidde og smågrine, fordi filmen og volden simpelthen var så explicit og overdreven at det nærmest var komisk. Men det virkede og det var underholdende.
Filmen vinder næppe en Oscar, men den er sgu godt lavet. Det ser virkelig ægte ud når folk får skudt armene af og hugget hovederne af med en kæmpekniv.
Scenen med maven der bliver skåret op, så tarmene vælter ud var temmelig voldsom.
Men fedt at se, at der stadig kan laves film hvor der ikke lægges fingre imellem. Der er alt for meget censur i dag. Hvor tit ser vi ikke DVD-udgivelser, hvor nogle scener er kortet ned eller skåret helt fra...
Dejligt med en film der tør vise det hele.
Handling og plot var der ikke meget af, men det er jo heller ikke derfor man tager ind og ser en Rambo-film, vel? :-)